צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
הסדרתית החזקה בהיסטוריה של המותג (צילום: ספורט 5)
הסדרתית החזקה בהיסטוריה של המותג|צילום: ספורט 5

רכבי הוט האצ׳ קטנים הפכו נדירים בימינו, ואלו החשמליים נדירים אף יותר. יש כמובן את האבארט 500e ואת ה-MG4 XPower, אלא שרנו שואפת להתעלות מעל כולן, כולל מעל האלפין A290 מתוצרתה, עם גרסת ה"טורבו" לרנו 5 החשמלית. כן, רנו 5 טורבו חוזרת ובדיוק כמו הפורשה טייקן, מדובר ברכב חשמלי עם "טורבו" בשם - מציאות משוגעת.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

בתוך כונסי האוויר מוסלק שקע הטעינה (צילום: ספורט 5)
בתוך כונסי האוויר מוסלק שקע הטעינה|צילום: ספורט 5
השם המלא הוא רנו 5 טורבו 3E וההאצ'בק הקטנה והחזקה ביותר בהיסטוריית המותג זכתה להנעה אחורית, בדיוק כמו אבי-אבותיה משנות ה-80. במקום מנוע ארבעה צילינדרים מרכזי, כפי שהיה ברכב המקורי, יותקנו בה שני מנועים חשמליים אחוריים. מנוע הטורבו בנפח 1.4 ליטר של הדגם המקורי ייצר כ-160 כ״ס, בעוד שגלגולו החשמלי יציע יותר מפי שלושה מכך, עם הספק משולב של כ-500 כ”ס. נתון ההאצה מעמידה ל-100 קמ״ש אורך פחות מ-3.5 שניות על-פי אנשי רנו, ולשם השוואה מהיר ב-0.3 שניות מה-MG4, שמפיקה "רק" 429 כ״ס.

הגוף החסון של גרסת הטורבו מבטל את הדלתות האחוריות של רנו 5 E-Tech הרגילה, בתמורה לכונסי אוויר בצידי המרכב בתוכם מוסלק גם שקע הטעינה. לזה מתווספות כתפיים תפוחות, כהומאז׳ ל-R5 טורבו המקורית. בנוסף, צללית הצד חושפת חישוקי גלגלים ענקיים בקוטר ״20, העטופים בצמיגים במידה 245/35 מלפנים ו-275/35 מאחור.

מהנדסי רנו דאגו לציין כי השלדה עשויה ברובה מסיבי פחמן, כדי לשמור על משקל עצמי נמוך מבלי להתפשר על הקשיחות. מנגד, נתון המשקל לא צוין כך שקשה לאמת את אימרה זו ונאלץ לחכות לפרטים המלאים אודותיה. כן נודע כי ה-5 טורבו 3E צפויה לעלות על פס הייצור במהלך שנת 2026 ולנו נותר רק לחכות ולראות כיצד היא מרגישה על המסלול.