צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
גם ה-M-הירו הקשוח יעבור לדלק מוטורס (צילום: ספורט 5)
גם ה-M-הירו הקשוח יעבור לדלק מוטורס|צילום: ספורט 5

דלק מוטורס, המוכרת לרבים מאיתנו כיבואנית ב.מ.וו ומיני, מאזדה, פורד וגם אופנועי ב.מ.וו, דיווחה לבורסת ת"א אודות מזכר הבנות מחייב לרכישת כל פעילות ייבוא הרכב וחלקי החילוף של "מטרו מוטור", מי שעד לפני חודשים ספורים עוד החזיקה בזיכיון למותג ליפמוטור שעבר לידי סמלת, כחלק ממהלך גלובלי של קונצרן סטלנטיס לשיווק דגמי המותג הסיני באירופה באירופה.

"מטרו מוטור" תישאר כמובן בתחום הדו-גלגלי והטרקטורונים (עם מותגי סגווי ומיול) בו היא מובילת השוק ומחזיקה במותגי האופנועים ימאהה, קוואסאקי, סאן יאנג, והאופנועים החשמליים זירו וגוגורו.

משמעות הרכישה בסכום של 110 מיליון שקל הינה העברת זיכיון הייבוא של דונגפנג, קונצרן הרכב המחזיק גם במותג Voyah היוקרתי ומותג השטח M-Hero, לידי דלק מוטורס ובכך כמובן גם הקשר אל מול היצרן והתאמה להתרחבות פעילות היצרנית הסינית בישראל לקראת תחילת שיווקם של דגמי דונגפנג בוקס - החשמלית הקטנה לצד ה-M-הירו 917 הקשוח.

מבחינת דלק מוטורס, המשמעות היא הרחבת הפעילות הסינית, לצד מותג NIO היוקרתי שמגיע במסגרת ייבוא מקביל מטעם היבואנית, אך כזה שלא הצליח לכבוש את לבבות הקהל הישראלי מפאת תמחור דומה למותגי היוקרה הוותיקים והמוכרים. כמו כן לסיום העסקה נדרשים עוד כמה אישורים רגולטוריים מרשות התחרות ורישיון ייבוא ממשרד התחבורה – תהליך שלא עתיד לעכב את הרכישה והעברת הזיכיון ובהתאם להשיק מחדש את פעילות דונגפנג בישראל במהלך החודש הבא.