צילום: רן סגל (צילום: ספורט 5)
צילום: רן סגל|צילום: ספורט 5
המנוע דומה, הגיר חדש (צילום: ספורט 5)
המנוע דומה, הגיר חדש|צילום: ספורט 5

הדור החדש של הלנד קרוזר פראדו הוצג לראשונה באוגוסט 2023 כאשר הוא ממשיך להתבסס על שלדת סולם עם פלטפורמה חדשה TNGA-F שמשמשת גם את לקסוס LX. זכינו להתרשם ממנו בנהיגת ההשקה לפני כחצי שנה וכעת הוא מגיע לישראל במחיר כניסה של 400 אלף שקל, גבוה ב-40 אלף שקל ממחיר הכניסה של ה-150 הארוך היוצא ברמת הגימור TS, אך מביא איתו שדרוג לאבזור ולבטיחות.

יחידת הנעה וביצועים
מנוע הדיזל בנפח 2.8 ליטר ממשיך איתנו גם בדור החדש, כאשר הוא מספק 205 כ"ס ונתון מומנט מרבי של 51 קג"מ ב-1,600 סל"ד. הפעם המנוע משודך לתיבה אוטומטית חדשה עם 8 הילוכים לעומת 6 בלנד קרוזר 150. מכל הדלק קטן יותר, 80 ליטר (7 ליטר פחות), אך צריכת הדלק טובה יותר ועומדת על  10.6-10.4 ק"מ לליטר (בהתאם לגרסה), לעומת 9.8-9.4 בדגם היוצא.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

ב
ב"סהרה סקיי" וב-First Edition יש לראשונה גם ניתוק מוט מייצב קדמי|צילום: ספורט 5

זוויות המרכב זהות לדגם היוצא, כך לפי פרסומי היצרנית, עם זווית גישה של 31 מעלות, זווית בטן של 23 מעלות, זווית נטישה של 23 מעלות ומרווח גחון של 20.5 ס"מ (21.5 ס"מ ב"סהרה"). אך למרות זאת, נתוני היבואנית מצביעים על זווית גישה של 31 מעלות (זהה), זווית בטן של 25 מעלות, זווית נטישה של 17 מעלות ומרווח גחון של 20.5/21.5 (זהה).

לכל הגרסאות נעילת דיפרנציאל מרכזי, מרמת הגימור השלישית "לימיטד סקיי" ישנה גם נעילה לדיפרנציאל האחורי ומרמת הגימור "סהרה סקיי" ישנו לראשונה גם ניתוק מוט מייצב קדמי.

מחיר כניסה גבוה ב-40 אלף שקל לצד שיפור באבזור ובבטיחות (צילום: ספורט 5)
מחיר כניסה גבוה ב-40 אלף שקל לצד שיפור באבזור ובבטיחות|צילום: ספורט 5

רמות גימור
גרסת הכניסה "סלקט" היא הבסיסית מבין החמש המוצעת ומציע פריטים כגון לוח מחוונים דיגיטלי משולב "7 ולצידו מסך מולטימדיה בגודל "9 כולל קישוריות לנייד ומצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת מלפנים ואחת נוספת ליושבים מאחור, חיישני גשם ואורות, בלם יד חשמלי, הנעה בכפתור וחישוקי "18.

מפרט הבטיחות מלא וכולל את כל המערכות המקובלות וכן התרעת שכחת ילדים במושב האחורי, מערכת שמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים וזיהוי תמרורים.

רמת הגימור הבאה בתור היא ה"לאקשרי" שבתוספת של 40 אלף שקל מגדילה את מסך המולטימדיה ל-"12.3 ומצוידת בכניסה והנעה ללא מפתח, ריפודי עור (סינטטי), מושב נהג חשמלי והגה מחומם, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, תא מטען חשמלי עם חלון נפתח, 8 רמקולים לעומת 6, מראה נגד סנוור, מערכת ניקוי למצלמות עם תצוגת שטח 360 מעלות וכן גם בקרת זחילה ובקרת ירידה במדרון.

בבטיחות היא מוסיפה התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת ובנוסף ישנו איתות לרכב המתקרב מאחור בעת זיהוי סכנת התנגשות, אך מעניין הוא שכאן גם ישנם עדכוני OTA למערכות השונות.

30 אלף שקל נוספים ותוכלו לבחור ב"לימיטד סקיי" שמעליה, המגדילה גם את לוח המחוונים ל-"12.3 ומוסיפה משטח טעינה אלחוטית, הגה מתכוונן חשמלית, ציפוי עור לידית ההילוכים, חלון שמש, חלונות אחוריים כהים, תא מקורר במשענת היד המרכזית, מערכת שטיפה לפנסים הקדמיים, וכן בורר מצבי שטח, מערכת ניתור מצב שטח ונעילה לדיפרנציאל האחורי. בבטיחות התאורה גם אדפטיבית.

ב"סהרה סקיי" שיקרה בעוד 40 אלף שקל במקום גג שמש ישנו גג פנורמי, ישנם ריפודי עור מלא, מערכת השמע משתדרגת לזו של JBL עם 14 רמקולים, המראה המרכזית הינה דיגיטלית, גם מושב הנוסע חשמלי והמושבים האחוריים גם מחוממים ומאווררים, השורה השלישית מתקפלת חשמלית וכאן גם יש חישוקי "20 שאולי פחות טובים לשטח, אך מאידך ה"סהרה" מצוידת בניתוק מוט מייצב.

הגרסה הבכירה ביותר עונה לשם First Edition כאשר רשימת האבזור זהה ל"סהרה סקיי" בעוד היא משדרגת את הנראות בעלות נוספת של 40 אלף שקל, עם פנסים עגולים במקום מלבניים, הקורצים ללנד קרוזר 70 למשל, ישנה צביעה דו-גונית וצבע מרכב כחול או מדברי ייחודיים והחישוקים חוזרים ל-"18.

טויוטה לנד קרוזר 250  - מחירון:
טויוטה לנד קרוזר Select יעלה 399,990 שקל
טויוטה לנד קרוזר Luxury יעלה 439,990 שקל
טויוטה לנד קרוזר Limited Sky יעלה 469,990 שקל
טויוטה לנד קרוזר Sahara Sky יעלה 509,990 שקל
טויוטה לנד קרוזר First Edition יעלה 549,990 שקל