צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
עכשיו אפשר להפחית את חרדת הטווח (צילום: ספורט 5)
עכשיו אפשר להפחית את חרדת הטווח|צילום: ספורט 5

טסלה מודל 3 הפכה בזכות לאחת מהמכוניות החשמליות המוכרות בעולם וכזו שהיא סוג של אמת מידה למכונית סדאן חשמליות המוצעת במחיר אטרקטיבי יחסית לצד טכנולוגיה מתקדמת.

לגרסת ה-LR החדשה עם הנעה אחורית טווח של 702 ק"מ (5.2 שניות ל-100 קמ"ש), כזה שיכול בקלות לנטרל חרדת טווח שלא לא מעט לקוחות פוטנציאלים שחששו מהמעבר לרכב חשמלי. בהשוואה לגרסת הטווח הבסיסי, מדובר בתוספת מכובדת מאוד של 189 ק"מ וקיזוז של 0.9 שניות בדרך ל-100 קמ"ש (513 ק"מ, 6.1 שניות ל-100 קמ"ש). כמו בגרסת הטווח המוגדל עם הנעה אחורית, הסוללה (שטסלה לא מגלה מה הקיבולת שלה) מסוג NMC לעומת LFP בגרסת הבסיס.


לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

גרסת הטווח המוגדל החדשה מוצעת בגרמניה במחיר של 44,990 אירו (לפני אגרות), 12.5% יותר מגרסת הטווח הרגיל (39,990 אירו), אם נקביל זאת לישראל בה גרסת הכניסה עולה כיום 197,432 שקל (לפני אגרות), אנו צפויים למחיר "טסלאי" של 222,111 שקל, שיהפוך אותה לאטרקטיבית עוד יותר בקרב המשפחתיות החשמליות.

כעת מוצעות באירופה ארבע גרסאות שונות למודל 3 – הנעה אחורית (513 ק"מ, 6.1 שניות ל-100 קמ"ש, 201 קמ"ש מרביים) / הנעה אחורית טווח מוגדל (702 ק"מ, 5.2 שניות ל-100 קמ"ש, 201 קמ"ש מרביים) / הנעה כפולה טווח מוגדל (629 ק"מ, 4.4 שניות ל-100 קמ"ש, 201 קמ"ש מרביים) / פרפורמנס (528 ק"מ, 3.1 שניות ל-100 קמ"ש, 262 קמ"ש מרביים). האם נזכה לראות את גרסת הטווח המוגדל החדשה גם בישראל? אם ניזכר ב"לחץ" האינטרנטי שהופעל טרם הגעת טסלה לישראל, שניבא בצורה טובה למדי את הצלחת כניסה המותג לישראל, אפשר להניח שגם הפעם דרישות השוק יוכיחו את עצמם. המתנה נעימה.