בקדילאק הסתכלו על יונדאי וראו כיצד אפשר לקחת את המכונית החשמלית ולהפוך אותה למכונית ספורטיבית קיצונית. הדוגמה הקלאסית לכך היא האיוניק חמש N עתירת ההספק והמומנט עם שפע של מצבי נהיגה קיצוניים, בעיקר שהופכים את החוויה של הנהיגה במכונית חשמלית למשהו שחובבי הנהיגה הספורטיבית לא יכולים להתעלם ממנו.
מה ידוע על הליריק V?
המיתוג של דגמי קדילאק בתוספת האות V קושר מיידית את הדגמים לעולמות הביצועים וזה בדיוק מה שקדילאק יעשו בקרוב עם הליריק החשמלית הראשונה שלהם. המכונית החדשה תיחשף בתחילת 2025 למרות שהיא תימכר מאוחר יותר כשנת דגם 2026. המכונית בנויה על פלטפורמת אלתיום, כלומר אותה פלטפורמה כמו הגרסה הרגילה, והיא תיוצר עם הגה שמאלי וגם הגה ימני כאשר השווקים הראשונים לקבל אותה יהיו בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. השווקים האחרים יגיעו בשלב הבא, אבל עדיין מוקדם לפרסם באילו מדינות מדובר.
מטבע הדברים, העיצוב של הליריק V יתבסס על הגרסה הרגילה, אבל בתוספת קווים אגרסיביים יותר בחרטום, לאורך הגוף וכמובן גם בזנב שיהיה עם כנף אחורית מרשימה. היצרן האמריקאי לא ציין בשלב הזה את נתוני הביצועים אבל ברור שהיא תהיה חזקה משמעותית מהגרסה המקורית שמציעה 515 כוחות סוס בהנעה כפולה. ההיגיון אומר כי ההספק שלה יהיה בין האחות החשמלית הגדולה, האסקלייד IQ שהמנועים שלה מספקים 750 כוחות סוס, לבין החשמלית האחרת שמתוכננת בקדילאק - הלא היא הבלייזר SS שהמנועים שלה מספקים 575 כוחות סוס.
קדילאק פרסמו סרטון קצר של המכונית, אבל אפשר לראות בו רק את חישוקי הגלגלים עם בלמים גדולים של ברמבו וצמיגי ספורט של קונטיננטל וגם את ההגה עם כפתור אדום מיוחד שככל הנראה משחרר כוח נוסף בלחיצה עליו.
קדילאק בעקבות יונדאי עם גרסת קצה חשמלית
האות V בקדילאק מייצגת את גרסאות הספורט של היצרן שעכשיו משלב את האות הנחשקת בדגם החשמלי הראשון שלו
בועז קורפל |
ספורט 5 |
פורסם 09:31 31.10.24