sportFive1461708 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
אאודי Q6 ספורטבק e-tron (צילום: ספורט 5)
אאודי Q6 ספורטבק e-tron|צילום: ספורט 5

במהלך השבוע החולף ובחג הסוכות, חשפו יצרניות רכב רבות דגמים מעניינים, קיצוניים ויקרים מאוד לצד כאלו עממיים. כך או אחרת, חלקם יגיע ארצה ואספנו עבורכם כמה מהם. מליפמוטור וג'אקו, דרך רנו וסיטרואן ועד אאודי ופרארי.

אאודי
אאודי חשפה את ה- Q6 ספורטבק אי-טרון, גרסת ה"קופה" של ה-Q6 ששיווקו יחל בקרוב בישראל. ל-Q6 ספורטבק היצע מנועים שמתחיל בהנעה אחורית עם סוללה קטנה (75.8 קוט"ש נטו) ועד גרסת ה-S בעלת הנעה כפולה והספק של 516 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות, כאשר פרט לגרסת הכניסה לשאר הגרסאות סוללת 94.9 קוט"ש (נטו) וטווחים המגיעים עד 656 ק"מ. תא המטען קטן ב-15 ליטר ועומד על 511 ליטר כתוצאה מהעיצוב וגג נמוך יותר ב-3.7 ס"מ. ה-Q6 ספורטבק צפוי להגיע ארצה לקראת אמצע 2025.

כמו כן אאודי הציגה את ה-A3 פלאג-אין המחודשת שצוידה ביחידת ההנעה החדשה של קונצרן פולקסווגן עם מנוע 1.5 ליטר ושדרוג לשאר מכלולי היחידה, כך שההספקים עלו ל-204 כ"ס ו-272 כ"ס, ואילו טווח הנסיעה החשמלי שופר בזכות סוללת 19.7 קוט"ש (נטו) המאפשרת 143 ן-135 ק"מ, בהתאמה.


לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

אלפין
רגע לפני שהיא יורדת מפס הייצור ותת המותג הספורטיבי עובר להנעה חשמלית בלבד, הציעה אלפין את ה-A110 אולטימייט – החזקה ביותר. מנוע ה-1.8 ליטר המוכר מהמגאן RS שודרג וכעת הוא מפיק 350 כ"ס (+50 כ"ס לעומת ה-A110 R) ומקזז עשירית שנייה בההאצה ל-100 קמ"ש שעומדת כעת על 3.8 שניות. בנוסף שדרגו באלפין את ה-A110 עם תיבת DCT מחוזקת, מתלים ספורטיביים יותר של "אוהלינס" ובלמים גדולים יותר. אגב, לא רק שהיא החזקה ביותר, היא גם תיוצר במהדורה מוגבלת של 110 יחידות בלבד.

BYD
BYD הציגה ג'יפון חשמלי חדש בשם Sea Lion 7 שהוצג למעשה כבר שנה שעברה בסין, אך כעת הוא מגיע לאירופה. מדובר במתחרה נוסף לקטגוריית ה-D-SUV שיתחרה גם הוא בטסלה מודל Y הפופולרית ממנה הוא גדול במעט, ונראה כמעיין גרסת קופה לסיל U שכבר משווק כאן. אריה הים יצויד בהנעה כפולה ויאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, ובסוללה בקיבולת של 91.3 קוט"ש עם טעינה מהירה בקצב של 230 קילוואט. BYD טרם פרסמו פרטים טכניים מלאים.

ב.מ.וו
היצרנית הבווארית הציגה את מתיחת הפנים של סדרה 2 גראן-קופה, שעברה תהליך זהה לזו של סדרה 1 החדשה. העיצוב החיצוני שנוי במחלוקת וכולל פנסים חדשים עם חתימת תאורה חדשה, סבכת כליות מעודכנת, פגוש חדש וכמובן חישוקים חדשים. גם מאחור עודכנו יחידות התאורה והפגוש ואילו בתוך הרכב קיבלה ה-2 גראן קופה עיצוב חדש עם צמד מסכים אחוד ללוח המחוונים והמולטימדיה, קונסולה מרכזית חדשה עם כפתור בורר הילוכים תוך ויתור על גלגלת השליטה המוכרת. אלינו היא תגיע בסוף הרבעון הראשון של 2025.

ג'אקו
המותג הסיני החדש מבית צ'רי הציג דגם חדש – ה-J5, למרות השם שאולי מזכיר לחלקכם את המסחרית של פיג'ו, מדובר כמובן בג'יפון נוסף מהקטגוריה הקומפטקית ויתחרה בדגמים כגון יונדאי טוסון. ה-J5 יוצע עם הנעות בנזין, היברידיות וגם חשמלי מלא, כשאלינו הוא צפוי להגיע במהלך הרבעון השני של 2025. העיצוב החיצוני והפנימי מזכירים את האח הגדול J7 שכבר משווק כאן, עם קווים רבועיים, סבכת חריצים גדולה ופנסים צרים ואילו עיצוב תא הנוסעים נקי, עם מסך מולטימדיה אנכי.

יונדאי
כפי שהבטיחה בעת חשיפת האינסטר החשמלי לפני 4 חודשים, הציגה יונדאי גרסה "קשוחה" יותר לג'יפון הקטנטן והחביב שעונה לשם "אינסטר קרוס", וכוללת גימורים זוויתיים יותר בפגוש הקדמי ולמסגרת הפנסים, טיפול דומה עבר גם הפגוש האחורי ואילו תא הנוסעים קיבל נגיעות ירוק זרחני, ריפוד מושבים עם דוגמאות מרובעות וכן גימורים בקונסולה המרכזית ודלתות דמויי אבן. בשלב זה, היבואנית המקומית בוחנת את שיווק גרסת ה"קרוס" בישראל, האינסטר הרגיל צפוי להגיע ארצה ברבעון הראשון של 2025.

ליפמוטור
היצרנית הסינית הצעירה הציגה דגם נוסף לשוק האירופאי, ה-B10 שיצטרף ל-C10 שצפוי להגיע ארצה בקרוב. לעומת ה-C10 השייך לקטגוריית ה-D-SUV, הפעם מדובר בג'יפון קומפקטי שיתחרה במוביל הקטגוריה – BYD אטו 3. הליפמוטור B10 מבוסס פלטפורמת Leap 3.5, ובשלב זה טרם פורסם המפרט האירופאי, אך ניתן להניח שהוא יוצע עם יחידות הנעה דומות לאלו של ה-C10 עם 218 כ"ס והנעה אחורית יחד עם סוללה בקיבולת של 69.9 קוט"ש ומידות קטנות יותר הטווח צפוי לעמוד על יותר מ-424 הק"מ של ה-C10. ליפמוטור B10 צפוי להגיע ארצה במחצית השנייה של 2025.

מיני
מיני הבריטית הציגה גרסאות קבריולה למיני קופר החדשה, אך יותר מעניין הן שלראשונה הקופר JCW הוצגה בגרסה חשמלית מלאה, וכך גם האייסמן JCW החדש. בתפריט – 258 סוסים חשמליים, 5.9 שניות ל-100 קמ"ש (6.4 שניות באייסמן JCW), 200 קמ"ש מהירות מרבית וסוללה בקיבולת של 54.2 קוט"ש תאפשר טווח נסיעה צנוע של 371 ק"מ (355 ק"מ באייסמן). אלו עטופים, כמיטב המסורת, בהופעה ספורטיבית ומוחצנת יותר עם דיפיוזר וספוילר בולטים, חישוקי "18 ו-"19 בהתאמה וכמובן תא נוסעים בגימורים אדומים להעצמת החוויה. אלינו דגמי מיני צפויים להגיע ברבעון הראשון של 2025.

סיטרואן
היצרנית הצרפתייה הציעה מתיחות פנים ל-C4 הקומפקטית וה-C4X סדאן, כאשר שתיהן צפויות להגיע ארצה ברבעון הראשון. בנוסף, הציגה סיטרואן את הקונספט המרמז על הדור השני של ה-C5 איירקרוס המבוסס על פלטפורמת STLA Medium המשמשת את פיג'ו 3008 החדש, אך העיצוב רבוע יותר ומזכיר דווקא את אופל גרנדלנד החדש. צמד ה-C4 זכו לחזית בהתאם לשפת העיצוב החדשה, עם יחידות תאורה זוויתיות וכמובן הסמל החדש/ישן האובלי במרכז, זאת לצד פגושים וחישוקים מעודכנים. בפנים לוח המחוונים "7 עודכן בגרפיקות חדשות ואילו מערכת המולטימדיה "10 ב-C4 הקומפקטית זכתה גם היא למערכת ההפעלה החדשה וכן נוספו מצלמות היקפיות. בתחום יחידות ההנעה, את מנוע ה-1.2 הקודם החליף זה החדש בעל מערכת מיקרו-היברידית בהספקים של 100 או 136 כ"ס ובשידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, זאת לצד הגרסאות החשמליות בהספקים של 150 / 156 כ"ס עם טווחי נסיעה של 355 / 415 ק"מ, בהתאמה (360 / 425 ק"מ ב-C4X) המצוידות בסוללה גדולה יותר בקיבולת של 54 קוט"ש ובטכנולוגיית V2L.

סקייוול
המותג הסיני שמוכר אצלנו בזכות דגם אחד בלבד, ה-ET5, הפתיע בתערכות פריז עם 3 דגמים אשר צפויים להגיע ארצה בחציון השני של 2025 (הסקייהום נחשפה כבר בעבר). המעניין שבהם הוא דווקא מכונית חשמלית קומפקטית העונה לשם הפשוט – Q. ה-Q החשמלית מבוססת פלטפורמה חדשה התומכת בארכיטקטורת 800 וולט והיא תוצע עם שתי סוללות, הגדולה שבהן תאפשר טווח נסיעה של מעל ל-480 ק"מ וטעינה מהירה מ-20% ל-80% ב-20 דקות. אורכה 4.3 מ', רוחבה 1.83 מ' וגובהה 1.53 מ', ממדים הדומים ל-MG4 למשל. בפנים נמצא מסך מגע ענק בגודל "15.6 ומצלמות היקפיות. על ההנעה אחראי מנוע בהספק של 204 כ"ס, אך נתון ההאצה אינו סביר בעליל (3.9 שניות) וככל הנראה נפלה טעות בהודעת היצרנית.

במקביל, נחשף גם רכב מסחרי גדול בשם "233", במשקל כולל של 3.5 טון או 4.25 טון, שני אורכי מרכב של 5.49 מ' או 5.99 מ', שתי מידות גובה של 2.2 מ' או 2.7 מ' עם נפח העמסה של 9,500 ועד 13 אלף ליטר. ה-22 יצויד בסוללות בקיבולת 88 או 105 קוט"ש (של CATL) המספקות אנרגיה למנוע בהספק 204 כ"ס. גם כאן נמצא את מסך המולטימדיה הגדול של סקייוול.

פרארי
יצרנית האקזוטיקה האיטלקית הציגה את מכונית העל החדש והחזקה ביותר שלה, עם שם בעל מאפיינים נוסטלגיים, ה-F80 שגם שאבה כמה מאפיינים עיצוביים מה-GTO של 1984 ועד הלה-פרארי "אפרטה" של 2016. הרשו לנו לא להרחיב על העיצוב המוחצן, דלתות הפרפר או האווירודינמיות אלא להתייחס למנוע – לא עוד V12 עוצמתי אלא V6 היברידי בנפח 3.0 ליטר, זה שהגיע מה-296 ומפיק כאן לא פחות מ-1,200 כ"ס משולבים, כשה-F80 שוקלת 1,525 ק"ג בלבד, משל הייתה מכונית קומפקטית, מה שמסביר את ההאצה המשוגעת ל-100 קמ"ש שמסתיימת לאחר 2.15 שניות בלבד ואילו ל-200 קמ"ש היא תגיע בזמן שלוקח להוט האצ' שגרתית עם 5.75 שניות. אך אל דאגה, לכל אותם מאפיינים אווירודינמיים והכנף האחורית המתכווננת, יחד עם מערכת בלימה אימתנית, יכולות גם לעצור את מכונית העל מ-100 קמ"ש לעצירה מוחלטת ב-28 מטר בלבד. גם מבפנים פרארי שמה דגש על הנהיגה - עם מושב ספורטיבי יותר לנהג מזה של הנוסע ולא מולטימדיה מוגזמת.

רנו
רנו ממשיכה בקו הרטרו שלו, ואחרי ה-5 אי-טק ולא מעט טיזרים, הגיע תורה של ה-4 אי-טק ששאבה כמה מאפייני עיצוב מרנו 4 הוותיקה, זו שאפילו הייתה מכונית קצינים בצה"ל. הרטרו בעיצוב מגיע בדמות הפנסים העגולים, הקו המקשר בין הקורות הקדמיות לכנפיים, החלון האחורי הקטן, הפנסים האובליים מאחור ואפילו ידית ההילוכים מאחורי ההגה. לעומת ה-4 המקורית, ה-4 אי-טק היא כמובן ג'יפון וכזה חשמלי, המצויד במנוע קדמי והספקים של 120 או 150 כ"ס, וסוללות בקיבולת של 40 ו-52 קוט"ש, בהתאמה. הגרסה הבכירה מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ואילו טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 100 קילוואט. מועד ההגעה ארצה טרם ידוע שכן השיווק בעולם יחל רק בקיץ 2025, לצד זאת נזכיר כי שיווק ה-5 אי-טק יחל בזמן הקרוב.