צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
מתמקמת בין מכונית מנהלים לסאלון (צילום: ספורט 5)
מתמקמת בין מכונית מנהלים לסאלון|צילום: ספורט 5

פולקסווגן ID.7, מכונית הסדאן החשמלית (למעשה היא בעלת דלת חמישית, בדומה לסקודה אוקטביה למשל), הוצגה בתחילת 2023 כאשר באוגוסט אותה שנה היא החלה ייצור. מידותיה של ה-ID.7 מציבות אותה בין קטגוריית המנהלים לסאלון ואנו עוד הספקנו להתרשם ממנה בנהיגה קצרה בגרסת טרום-ייצור לפני כשנה וחצי, אך רק כעת החלה היבואנית המקומית, צ'מפיון מוטורס, בשיווקה בישראל ובמחיר כניסה של 319 אלף שקל, שממצב אותה כיקרה במעל ל-90 אלף שקל מטסלה מודל 3 (לונג ריינג', הנעה כפולה), וזולה ב-60 אלף שקל מיוקרתית חשמלית כמו ב.מ.וו i4, זאת לצד תחרות מבית, כמו אאודי Q4 אי-טרון שיקר מה-ID.7 רק בכ-15 אלף שקל.

286 כ
286 כ"ס וטווח של עד 651 ק"מ|צילום: ספורט 5

יחידות הנעה
פולקסווגן ID.7 תשווק אצלנו עם 3 יחידות הנעה ולהן גם אבזור שונה ועל כך בהמשך. גרסת הכניסה Pro תצויד בסוללה בקיבולת 82 קוט"ש (77 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 609 ק"מ בין טעינות. טעינה מהירה אפשרית בהספק של 175 קילוואט והיא אורכת 28 דקות מ-10% ל-80%.

לגרסה זו מנוע אחורי המספק 286 כ"ס, בדומה לזה שפגשנו באאודי Q4 אי-טרון ובפולקסווגן ID.5, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.5 שניות.

ל-GTX יש 340 כ
ל-GTX יש 340 כ"ס|צילום: ספורט 5

גרסת הביניים Pro S מצוידת בסוללה גדולה יותר בקיבולת של 91 קוט"ש (86 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 651 ק"מ. המנוע זהה אך מפאת הסוללה הכבדה יותר ההאצה ל-100 קמ"ש מוסיפה עשירית שנייה. הספק הטעינה גבוה יותר ועומד על 200 קילוואט, כאשר טעינה מ-10% ל-80% אורכת 26 דקות.

הגרסה הבכירה היא ה-GTX הספורטיבית, גם היא מצוידת בסוללה הגדולה, כאשר טווח הנסיעה מתקצר ל-542 ק"מ לאור תוספת המנוע והביצועים. כאן נמצא צמד מנועים היוצרים הנעה כפולה והספק משולב של 340 כ"ס, מה שמסייע להאצה ל-100 קמ"ש להתקצר לכדי 5.4 שניות.

רשימת האבזור ארוכה, האם זה מצדיק את המחיר? (צילום: ספורט 5)
רשימת האבזור ארוכה, האם זה מצדיק את המחיר?|צילום: ספורט 5

רמות גימור
גרסת הכניסה Pro כוללת רשימה ארוכה ועשירה עם פריטים כגון לוח מחוונים דיגיטלי "6.4 צר יחסית, אך אל דאגה שכן ישנה גם תצוגה עילית עם מציאות רבודה, לצד לוח המחוונים נמצא מסך מולטימדיה "15 גדול למדי, משטח טעינה אלחוטי, בקרת האקלים תלת-אזורית, ישנם גם חיישני חנייה ומצלמות היקפיות עם מערכת חניה אוטומטית, תא מטען חשמלי, וכדי להנעים את הנסיעה המושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ובעלי מערכת עיסוי, ישנה גם תאורת אווירה 64 צבעים וחישוקי "19.

בבטיחות נמצא שלל מערכות מתקדמות, תאורת מטריקס לד אדפטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית התרעת רכב בשטח מת כולל סיוע למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, בלימת חירום בנסיעה לפנים ולאחור במהירות חניה, והתרעת עייפות והיסח דעת לנהג.

גרסת ה-Pro S מוסיפה על כך מערכת שמע של "הרמן קרדון", גג פנורמי, אוורור במושבים הקדמיים, חימום באלו האחוריים, מתלים אדפטיביים, עוד שתי כריות אוויר וחישוקי "20.

לגרסת ה-GTX חבילת עיצוב ספורטיבית יותר מבחוץ ומבפנים עם השחרה לפריטים שונים כמו גם לחישוקים.

פולקסווגן ID.7 – מחירון:
פולקסווגן ID.7 ברמת הגימור Pro (286 כ"ס, 609 ק"מ) תעלה 319,900 שקל
פולקסווגן ID.7 ברמת הגימור Pro S (286 כ"ס, 651 ק"מ) תעלה 354,900 שקל
פולקסווגן ID.7 ברמת הגימור GTX (340 כ"ס, 542 ק"מ) תעלה 399,900 שקל