מזה כמה חודשים לנד רובר משחררת טיזרים שונים לגבי גרסת השטח הקיצונית של הדיפנדר, ועכשיו סוף סוף חרושת הספקולציות הגיעה לסיומה והיצרנית הבריטית (כן כן, בבעלות טאטא ההודית) חושפת את הפרטים המלאים על הדיפנדר OCTA שיתחרה בגרסאות השטח הקשוחות של הרוביקון 392 של ג`יפ רנגלר והראפטור של פורד ברונקו. שמה של גרסה זו מבוסס על צורת ה`אוקטהדרון`, צורת יהלום תלת ממדי בעל 8 פאות ונבחרה כדי להדגיש את הקשר ליהלום - החומר הטבעי הקשה ביותר בטבע וגם מוכר בנדירותו. מחברת "המזרח", יבואנית לנד רובר בישראל, נמסר כי הדיפנדר OCTA יהיה זמין לרכישה בישראל במהלך 2025, אך בשלב זה טרם נקבע המחיר ומועד ההגעה המדויק.
מבחינת העיצוב החיצוני אין הרבה הבדלים בין ה"אוקטה" לשאר גרסאות הדיפנדר. ישנן סבכות שונות בחזית וגימורים מושחרים, בתי גלגלים מורחבים לטובת צמיגים גדולים יותר (כעת הוא גבוה ב-2.8 ס"מ ורחב ב-6.8 ס"מ לעומת דיפנדר מקביל), נמצא גם מגן גחון מאלומיניום ובגימור מושחר, ותגיות OCTA בחזית, בצידי הרכב וגם בתא הנוסעים שקיבל מושבים בסגנון ספורטיבי. נוספו שני צבעים יעודיים לגרסה זו – ירוק מט ונחושת וחישוקי "20 או "22 ייחודיים. מאחור ישנם גם כן גימורים מושחרים וצמד יציאות אגזוז כפולות של מערכת הפליטה האקטיבית להגברת הסאונד הספורטיבי. מה שמוביל אותנו אל יחידת ההנעה.
בלנד רובר ציידו את הדיפנדר OCTA בגרסה העדכנית של מנוע ה-V8 בנפח 4.4 ליטר עם סיוע מיקרו-היברידי ושני מגדשי טורבו, כשבריינג` רובר למשל הוא מפיק 530 כ"ס, אך כאן ההספק מזנק ב-105 כ"ס ומתייצב על 635 כ"ס כשנתון המומנט עומד על 76.4 קג"מ. אל המנוע משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים ועם בקרת השיגור ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.0 שניות.
הדיפנדר-על זכה לשדרוגים כמעט בכל מכלול. למשל ישנו מערך מתלים עם גיאומטריה חדשה ומערכת 6D Dynamic הכוללת קישורים הידראוליים ובולמים אקטיביים עם מערכת בקרת גובה וגלגול שתסייע לו להישאר מאוזן במצבי האצה, בלימה ובעיקולים. בנוסף ישנה מערכת בלימה משודרגת של "ברמבו" עם דיסק 400 מ"מ מלפנים, הגה עם "משקל" כבד יותר וכיול מהיר יותר להיגוי וצמיגים בקוטר "33 עם צמיגי גודייר Advanced All-Terrain. אל בורר מצבי הנהיגה המוכר מצטרף מצב חדש – OCTA כמובן, שהוא מצב נהיגת שטח ייחודי לגרסה זו לאור שלל השדרוגים שעבר הרכב.