צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
מאחור העדכון פחות מורגש (צילום: ספורט 5)
מאחור העדכון פחות מורגש|צילום: ספורט 5

קאדילק אסקלייד, הענק האמריקאי האייקוני, הוצג בדור החמישי בפבר' 2020 וכעת יצרנית היוקרה האמריקאית מציגה מתיחת פנים של אמצע החיים, הן מבחוץ ובעיקר מבפנים, כאשר קו המנועים נותר זהה לדגם הנוכחי. מ-UMI, יבואנית קאדילק בישראל, נמסר כי האסקלייד המחודש צפוי להגיע ארצה בחציון השני של 2025.

מבחוץ
פרט לגודלו העצום, החזית היא אחד החלקים הבולטים באסקלייד, כאשר הפעם צידי הפגוש שואבים השראה עיצובית מהאסקלייד IQ החשמלי, כאשר הפעם מתחלפות במיקום תאורת היום והתאורה הראשית שעברה לצידי הפגוש וקיבלה מסגרת המזכירה כונסי אוויר, ואילו תאורת היום הפכה דקיקה. לצד סבכת הלהבים ישנה אחת נוספת בסגנון "קשקשים" וישנה אופציה לסבכה מוארת, ואילו זו התחתונה הפכה צנועה יותר ואחודה.

כבעבר, יש גם גרסת V עוצמתית (צילום: ספורט 5)
כבעבר, יש גם גרסת V עוצמתית|צילום: ספורט 5

הפרופיל נותר זהה, למעט גימורים בצבעים שונים וחישוקים בעיצוב חדש עם אופציה לראשונה לחישוקי "24 עצומים עטופים צמיגי 285/49. כמו כן ישנם שלושה צבעים חדשים לבחירה ואופציה לדלתות חשמליות לפתיחה וסגירה. מאחור העיצוב נותר דומה גם כן עם עדכונים לחתימת האור בפנסים האחוריים ולגימורים השונים.

רק כדי לסבר את האוזן, כמה האסקלייד גדול מהאאוטלנדר של השכן – הוא ארוך ממנו ב-67.3 ס"מ (538.3 ס"מ), רחב ב-29.6 ס"מ (215.8 ס"מ), גבוה ב-19 ס"מ (193.8 ס"מ), בסיס הגלגלים ארוך ב-36.5 ס"מ (307.1 ס"מ). בהתאם הוא גם כבד ממנו בכ-935 ק"ג (2,634 ק"ג בגרסת ההנעה האחורית). אם זה לא מספיק לכם, תשמחו לשמוע על הגרסה המוארכת שלו עם בסיס גלגלים ארוך בעוד 33.6 ס"מ ותוספת אורך של 38.2 ס"מ – ממש נחבא אל הכלים.

תא הנוסעים בהשראת האסקלייד IQ החשמלי (צילום: ספורט 5)
תא הנוסעים בהשראת האסקלייד IQ החשמלי|צילום: ספורט 5

מבפנים
תא הנוסעים עובר שינוי משמעותי יותר והפך כמעט זהה לזה של האסקלייד IQ. את שפת עיצוב תא הנוסעים המוכרת של קאדילק מחליפה זו של הדגמים החשמליים, שהחלה ב"ליריק" והתגבשה יותר ב"סלסטיק" המרהיבה.

נפגוש כאן במסך עצום הנמתח לרוחב תא הנוסעים, כשזה שמול הנהג כולל את לוח המחוונים ומסך המולטימדיה ולצידו מסך נוסף לשימוש הנוסע בגודל כולל של "55. אם זה לא מספיק, מתחת לקו פתחי המיזוג ישנו מסך נוסף לתפעול בקרת האקלים. מה בכל זאת שונה מה-IQ עיצוב הפנים של דיפוני הדלתות – שעבר גם הוא עדכון ובעל מראה נקי ואלגנטי עם קווים ישרים לעומת אלו המעוקלים בדגם היוצא.

בהתאם למסורת יש כאן כסטנדרט מערכת שמע AKG עם 19 רמקולים, אבל האסקלייד הוא ההיפך מסטנדרט ולכן כאופציה תוכלו לשדרג ללא פחות מ-36 רמקולים. נשמע הרבה? חבילה קטנה תסדר לכם גם 40 רמקולים לשדרוג (מה היה עד עכשיו?) חווית השמע בשורה השנייה. ואם עסקינן בשורה השנייה, בגרסאות 8 המקומות הסידור הוא 2+3+3 ואילו בגרסאות 7 המקומות ישנם מושבי קפטן מפנקים עם שלל אפשרויות כגון עיסוי במושבים, מסכים תצוגה, משטחי טעינה לניידים ועוד.

מערך הבטיחות כולל את ה"סופר קרוז" 3 המתקדם כסטנדרט, המאפשרת נהיגה סמי-אוטונומית, כמו גם מערכת ראיית לילה. בנוסף חבילת On Star עם אינטרנט אלחוטי 5G ויכולת הזרמת מדיה.

יש כמובן מתלי אוויר ובולמים אלקטרו-מגנטיים Magnetic Ride Control 4.0 וכבעבר, האסקלייד יציע גם גרסת V עוצמתית עם מנוע V8 מוגדש בנפח 6.2 ליטר ובהספק של 682 כ"ס, בעוד הגרסאות הרגילות יסתפקו בגרסתו האטמוספרית ב-420 כ"ס.