כבר לפני כשלוש שנים הצליחה טויוטה להפוך סופרה לרכב אוטונומי המסוגל לבצע דריפט. האם זה נועד כדי להוציא את העוקץ מחדוות הנהיגה של כל נהג בן אנוש? לפי טויוטה זה ממש לא הכיוון, אלא כדי להדגים את היכולות האוטונומיות שלהם הנוגעות כמובן למערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית.
כעת, היצרנית היפנית לקחה את הדריפט האוטונומי צעד אחד קדימה, וכך גם את שילוב המערכות הנדרש כדי לבצע דריפט, אבל בצמד – טנדם דריפט, כאשר מכונית אחת עוקבת אחרי האחרת, בעוד המובילה משנה כיוון באופן יזום והמכונית העוקבת עושה זאת גם כן ומבלי לפגוע בה כמובן.
בטויוטה מציינים כי למרות הביצועים במסלול הסגור, הם אתגרו את הסופרות האוטונומית עם "תוספות" כמו הולכי רגל ורוכבי אופניים והמערכות הוכיחו את עצמן בהימנעות מפגיעה במשתמשי הדרך האחרים, שכן כמו שציינו, מטרת הניסוי היא להראות עד כמה טכנולוגיית הבטיחות שלה מתקדמת ויעילה גם במצבי קיצון, כמו למשל בעת החלקת רכב על קרח ולמידה כיצד ניתן לסייע לנהגים מן המניין להימנע מתאונה מצערת.
ומה לגבי נהג בן אנוש? הביצועים כפי שציינו בוצעו במסלול סגור, ולנהיגה אוטונומית מלאה, גם כזו מנהלתית ו"משעממת" יש עוד דרך ארוכה, בעיקר בכל הנוגע לענייני רגולציה, אכיפה וביטוח, אך בכל זאת ישנה חשיבות להתקדמות בתחום - על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי (WHO), בכל שנה כ-1.2 מיליון בני אדם נהרגים בתאונות דרכים ברחבי העולם, אליהם מצטרפים עוד כ-20 עד 50 מיליון פצועים. לא מעט מן התאונות מתרחשות עקב אובדן שליטה של הנהג במצבים דינמיים ולמערכות בטיחות אוטונומיות יכולת חשובה לסייע לנהג, הן כסיוע תומך והן בהשתלטות על הרכב וביצוע פעולות שבסופן יצילו חיים.