(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן)|צילום: ספורט 5

סובארו פורסטר כבר הספיק להפוך ל"מותג" עוד מהדור הראשון שהוצג לפני 26 שנים, בזכות שילוב בין שימושיות משפחתית ויכולת שטח טובה משמעותית משל רכב פנאי אחרים. כעת חשפה סובארו את הדור השישי בשושלת עם עיצוב חדש מבחוץ (לעומת הדור החמישי והרביעי), עדכני מבפנים ושיפור למערכות הבטיחות. מסמלת, יבואנית סובארו בישראל, נמסר כי הפורסטר החדש יגיע לישראל ברבעון השלישי של 2024.

עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני עבר שינוי משמעותי וכעת הסבכה הקדמית מחוברת ליחידות התאורה ומקנים לו מראה "אמריקאי" יותר המזכיר את דגמי פורד למשל. הפרופיל נותר "סטיישני" כאשר ניתן להבחין בקשתות בתי גלגלים זוויתיות בסגנון אותו פגשנו בטויוטה ראב 4 ובגימורים בצבע נחושת במגני הצג ובפגושים, בסגנון אלו של סיטרואן C5 איירקרוס. מאחור ישנן יחידות תאורה חדשות בעלות בקלית שקופה ופס שחור המחבר ביניהן.

עיצוב הפנים עודכן, אך אל תצפו להפתעות. הדשבורד אומנם בעל קווים אנכיים יותר ומול הנוסע ישנה טקסטורת מצולעים, אך עיצובו של ההגה זהה וכך גם סגנון פתחי המיזוג האנכיים שבמרכז ולא תמצאו לוח מחוונים דיגיטלי או תצוגות חדשות במחשב הדרך. לצד זאת, בסובארו מציינים כי הושם דגש על בידוד רעשים משופר.

sportFive1332444 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

לעומת הדור היוצא מידותיו של הפורסטר החדש לא שונות משמעותית. הוא ארוך ב-3 ס"מ (465.5 ס"מ), רחב ב-1.2 ס"מ (182.8 ס"מ), גובהו זהה (172.9 ס"מ) ובסיס גלגלים זהה גם כן (266.9 ס"מ). מרווח הגחון דומה (22.1 ס"מ) ותא המטען בנפח של 838 ליטר (עד לתקרה) וכ-2106 ליטר בקיפול מושבים.

 

יחידת הנעה
בדומה לדור היוצא, גם הדור השישי יעשה שימוש במנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטר, בהספק של 180 כ"ס ושידוך לתיבה רציפה. ההנעה כפולה סימטרית כמקובל בסובארו ומערכת X-Mode המוכרת שעודכנה קלות ומתפקדת כבורר מצבי שטח. בסובארו מדווחים שתיבת ההילוכים עודכנה והיא שקטה יותר, מערכת ההיגוי שודרגה והיא כעת מגיבה טוב יותר ואילו הפלטפורמה הוקשחה ב-10% ומשקלה הופחת קלות, הודות לריתוכים חדשים, כך שבהתאם התנהגות הכביש שופרה.

אבזור ובטיחות
הפורסטר החדש יוצע עם מסך מולטימדיה סטנדרטי בגודל "7 או אנכי בגודל "11.6 וקישוריות אלחוטיות לנייד, משטח טעינה אלחוטי, מצלמות היקפיות, תא מטען חשמלי הנפתח ללא מגע, חישוקי "17 ועד "19 ועוד.

בתחום הבטיחות קיימת מערכת EyeSight המוכרת מהדור היוצא שלאחר מתיחת הפנים אשר זכתה לעדכון טווח הזיהוי ותנועה חוצה בצומת כולל הולכי רגל ודו-גלגלי, זאת בנוסף להתרעת רכב בשטח מת, בלימת חירום בנסיעה לאחור, סיוע לנהג בתמרוני חירום, התרעת שכחת ילד במושב האחורי ושאר המערכות המקובלות. עוד חידוש כולל עצירה אוטונומית במידה והנהג אינו מגיב (בעת שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית).