אחרי שארה"ב החליטה לפני פחות מחודש, להעלות את המיסים על יבוא מכוניות סיניות חשמליות בשיעור של 100%, כעת הפרלמנט האירופאי, שמושבו בבריסל, הולך באותו כיוון. העלאת המיסים החדשה באירופה על מכוניות סיניות תהיה מתונה יותר ובשיעורים של 17.4% ועד 38.1%, זאת בנוסף למס של 10% שקיים כיום. עבור הלקוחות באירופה מדובר בתוספת לא מבוטלת, גם אם ישנה הטבה ממשלתית בחלק מהמדינות על רכישת מכוניות חשמליות משיקולי איכות סביבה.
ביום רביעי נשלחה הודעה רשמית של האיחוד האירופאי ליצרניות הרכב הסיניות ובה נמסר על העלאת המיסים שתיכנס לתוקף בתחילת חודש יולי וזאת בכדי להשאיר ליצרנים וליבואנים באירופה זמן להתארגן ולעדכן את המחירים כולל המיסים החדשים. השינוי הזה צפוי לתגובה של הממשלה בבייג'ינג שכבר אמרה כי היא תגיב בצעדים דומים על סחורות שמגיעות לסין שמקורן באירופה. שר החוץ של סין, כבר פרסם הודעה רשמית של משרד החוץ ובה נאמר כי סין תעשה הכול על מנת להגן על זכויותיה החוקיות ועל האינטרסים שלה. דוברת משרד החוץ הסיני, לין ג'יאן, אמרה כי המיסוי פוגע בעקרונות האיזון של השוק ובסופו של דבר יפגע גם באינטרסים של השווקים באירופה בעצמם.
למהלך האירופאי יש משמעויות כלכליות גלובליות נרחבות, וחלקן אף מגיעות לשוק הישראלי. אבל בראש ובראשונה יש קשר למפעלי הרכב הסיניים שקמים בימים אלה באירופה עצמה והמחיר על המכוניות שתגענה משם שלא צפוי לעלות מאחר והן מיוצרות/מורכבות במפעלים הללו ולא מיובאות כמכוניות שלמות מסין. יצרנית המכוניות צ'רי למשל, נמצאת בתהליכי רכישת מפעלים בספרד ואיטליה, BYD מובילה מהלכים דומים בהונגריה וגם ג'ילי כמובן לאור היותה בעלת הבית של וולוו, פולסטאר, לוטוס וגם חלקה בסמארט (ביחד עם מרצדס), זאת לצד מותגים סיניים כגון לינק אנד קו המשווקת גם היא באירופה.
סוכנות הידיעות רויטרס פנתה ליצרניות הרכב הסיניות כגון BYD, ג'ילי ו-SAIC בכדי לקבל את תגובתן למהלך האירופאי, אולם אף אחת מהיצרניות לא הגיבה בשלב זה. מאידך, מייסד ובעלי BYD נשא נאום לוחמני כנגד ההחלטות הללו.