צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
קרלוס טווארס, מנכ
קרלוס טווארס, מנכ"ל סטלנטיס: אלפא רומיאו לא תהייה סינית!|צילום: ספורט 5

היום (ד') חשפה אלפא רומיאו את ה"מילאנו" – רכב פנאי קטן, ובכלל הקטן בהיצע דגמי היצרנית. המילאנו הוא אחד הדגמים החשובים ביותר להתאוששות של המותג האיטלקי, עד כדי כך חשוב שלהשקה של הדגם הגיע לא אחר מאשר מנכ"ל סטלנטיס - קרולס טווארס, שהצהיר מעל במת ההשקה כי השמועות על מכירת אלפא רומיאו לידיים סיניות, כדוגמת וולוו שנמכרה לג'ילי ובעבר הרחוק או MG שאינה בריטית יותר, אינן נכונות ואלפא רומיאו תישאר תחת כנפי סטלנטיס. מסמלת, יבואנית אלפא רומיאו בישראל, נמסר כי המילאנו יגיע ארצה ברבעון הרביעי של השנה.

עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני מציג את השפה החדשה של דגמי אלפא רומיאו. החזית פחות אלגנטית ויותר קשוחה וזקופה, המגן של אלפא רומיאו מגיע בגימורים שונים בהתאם לגרסאות – כזה מרושת עם כיתוב "Alfa Romeo" קלאסי או כזה שהטמיע בתוכו את הלוגו המפורסם. יחידות התאורה הקדמיות עם תאורת המטריקס-לד כוללות שלושה פסי תאורת בסגנון 3+3 האייקוני. בפרופיל נפגוש בחישוקם בעיצובים ספורטיביים בגודל של "18-"20, ידית הדלת האחורית נסתרת בקורה האחורית, כשזו האחרונה זוכה לנגיעת עיצוב עם סמל המותג. מאחור מציינים כי באלפא רומיאו כי קיבלו השראה מהג'וליה TZ בסגנון ה-Kamm Tail היוצר מעיין ספוילר בולט ויורד מטה כמעט באופן ישר.

תא הנוסעים ממשיך את האווירה הספורטיבית כאשר חלקו העליון של הדשבורד ישר למדי אך כולל את חופת לוח המחוונים ("10.25) בעיצוב המנהרות המוכר ובצדדים פתחי מיזוג עגולים. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה ("10.25) הפונה אל עבר הנהג, כולל מערכת הפעלה חדשה, בדומה לזו של DS 3 המבוססת גם כן על אותה פלטפורמה, הניתנת להתאמה אישית מלאה, כמו כן היא מצוידת ב-ChatGPT ומאפשרת גם עדכוני OTA. נברך על כך שאלפא רומיאו הקפידה לשמור את פקדי מיזוג האוויר מחוץ למסך המגע.

עוד נמצא במילאנו תאורת אווירה (8 צבעים), פתיחה וסגירה בהתקרבות/התרחקות, חיישנים היקפיים ומצלמת רוורס 180 מעלות, מושבים מתכווננים חשמלית עם מערכת עיסוי ואפילו מושבי Sabelt ספורטיביים כאופציה.

בהתאם למיצובה כרכב פנאי קטן, אורכה עומד על 4.17 מטר, רוחבה 1.78 מטר, גובהה 1.5 מטר, תא המטען בנפח 400 ליטר (חשמלי וללא מגע) ובנוסף ישנו תא מטען קדמי קטן המתאים לאחסון כבל טעינה למשל.

יחידות הנעה
הגרסה החשמלית "אלקטריקה" של המילאנו תוצע בשתי גרסאות, האחת Speciale בהספק של 156 כ"ס והנעה קדמית. ואילו הגרסה השנייה והמעניינת יותר היא ה-Veloce עם 240 כ"ס שמצוידת במתלי ספורט שהנמיכו את המרכב ב-25 מ"מ, דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה "טורסן", מוטות אנטי-רול ספורטיביים, ההגה שכויל לתגובה ישירה. וחישוקי "20 המשכנים בתוכם מערכת בלימה משודרגת של "אלקון" עם דיסק קדמי בקוטר 380 מ"מ וקליפר 4 בוכנות. וכמובן, בורר מצבי הנהיגה D.N.A המוכר.

לשתי הגרסאות סוללת 54 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של כ-400 ק"מ בין טעינות. טעינת DC מהירה מ-10% ל-80% ובקצב של 100 קילוואט אורכת פחות מ-30 דקות.

גרסת הבנזין מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר מיקרו-היברידי החדש של הקונצרן, בהספק של 136 כ"ס ומשודך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים.

עדכון:
פעם שלישית ג'לאטו: מעתה אמרו אלפא רומיאו ג'וניור - אלפא רומיאו נאלצת להחליף את שם הדגם החדש "מילאנו". מה הסיבה? כנסו>>>