מותג קופרה מעביר מתיחת פנים לשניים מדגמיו, ללאון הוותיקה ולפורמנטור שהיה לדגם הראשון הייעודי של המותג הספורטיבי. שני הדגמים המבוססים על אותה פלטפרומה (MQB Evo) זוכים לחידוש בתחומי העיצוב החיצוני, תא הנוסעים ויחידות ההנעה. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית קופרה בישראל, נמסר כי הפורמנטור והלאון המחודשות צפויות להגיע ארצה בתחילת 2025.
עיצוב
העיצוב החיצוני שואב השראה מהטווסקאן, הדגם השלישי, אחרי ה"בורן" החשמלי, שייחודי לקופרה על פני האחות סיאט. כך למשל הפנסים הקדמיים עם תאורת היום בעלת שלושת המשולשים ואת סבכת סיאט המוכרת מחליפה אחת גדולה, שחורה ואגרסיבית יותר. גם מאחור השפעתו של הטווסקאן נוכחת עם יחידות התאורה בעלות תאורת תלת-ממד וחתימת המשולשים המחוברים בפס תאורת לד אל סמל המותג המואר במרכז, במקום זה בצבע הנחושת. כמו כן נפגוש בחישוקים בעיצוב חדש ובפורמנטור גם ביציאות מפלט בעיצוב חדש בדומה לקופרה לאון שהפכה כעת מובחנת יותר מסיאט לאון.
עיצוב הפנים לעומת זאת נשאר נאמן למקור והחידושים בו קלים לעומת החוץ. ראשית בולט מסך המולטימדיה החדש והגדול יותר "12.9 (לעומת "10 או "12 כיום) עם פאנל מגע מואר לבקרת האקלים ועדכוני OTA (עדכון דומה שעברו דגמים אחרים בקונצרן פולקסווגן). את מערכת השמע של Beats מחליפה אחת משודרגת יותר מבית Sennheiser עם 12 רמקולים ובקופרה מציינים כי עברו לחומרים ידידותיים יותר לסביבה.
יחידות הנעה
קופרה מחדשת את הפורמנטור והלאון סטיישן בגרסה מחוזקת למנוע 2.0 הליטר שיספק כעת 333 כ"ס (+23 כ"ס) ויגיע עם מערכת חלוקת מומנט ובלמים משודרגים של Akebono. מנוע זה משודך לתיבת DSG עם 7 הילוכים ושוכן גם באאודי S3 המחודשת.
גם גרסת הפלאג-אין שודרגה ליחידת ההנעה החדשה של הקונצרן, עם מנוע 1.5 ליטר לעומת 1.4 ליטר בעבר וההספק עומד כעת על 204 כ"ס (ללא שינוי) או 272 כ"ס (+27 כ"ס) ב-VZ הייבריד, ומשודך בשני המקרים לתיבת DSG עם 6 הילוכים. גם קיבולת הסוללה גדלה ל-19.7 קוט"ש (+6.9 קוט"ש) ומאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ וטעינה מהירה בקצב של 50 קילוואט.
לצידן ימשיכו השתיים להציע את מנוע ה-1.5 ליטר 150 כ"ס שקיבל מערכת מיקרו-היברידית, ומנוע 2.0 הליטר בהספק של 190 כ"ס, כאשר בקופרה לאון גם את גרסת ה-VZ עם 300 כ"ס. באירופה יוצעו עם מנועי דיזל שאינם רלוונטיים לישראל.