אנחנו יכולים להודות שזאת אחת הכותרות החמצמצות ביותר שקראנו לאחרונה. המילים הראשונות אומנם יוצרות סקרנות אבל השיאים של לוטוס שינו כיוון ובמקום שיאי מהירות במסלולי המרוצים, עכשיו הם מפרסמים שיא חדש לטעינת DC מהירה. אם הכותרת הייתה של טסלה או של יצרנית רכב סינית כלשהי, או אז אפשר היה לקבל אותה בצקצוק שפתיים שכזה, אבל במקרה של לוטוס זה משאיר טעם חמצמץ שמזכיר לנו פעם נוספת את הכיוון אליו העולם הולך.
דגמי ביצועים חשמליים
יצרנית המכוניות הבריטית לוטוס, שנמצאת בבעלות ג'ילי הסינית, הצהירה כי היא תתמיד בפיתוח מכוניות ביצועים גם כשמדובר במכוניות חשמליות. אבל כאשר קראנו את ההודעה הזאת, לא חשבנו שהביצועים שאליהם הם מתכוונים קשורים למהירות טעינה. בכל מקרה, הדגם החשמלי החדש שמצטרף אל רכב הפנאי החשמלי "אלטרה" (Eletre), נחשף לפני קצת יותר מחצי שנה, חלוק עימו פלטפורמה (של ג'ילי כמובן) ועונה לשם לוטוס אמיה (Emeya). הדגם מעניין עוד יותר מאחר ומדובר בלוטוס "משפחתית" עם 4 דלתות, כזו שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 2.8 שניות בזכות שני מנועים חשמליים רבי עוצמה שמספקים 905 כ"ס בגרסת R או 603 כ"ס "בלבד" בגרסאות הכניסה שמסתפקות ב-4.1 שניות ל-100 קמ"ש.
סוללה ענקית ומטען אולטרה מהיר
אין ספק שהנתונים הנ"ל שייכים לעולמות הביצועים, אבל בלוטוס דווקא מתפארים במהירות הטעינה. הסוללה של האמיה בקיבולת של 102 קוט"ש (100 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה של עד 610 ק"מ (תלוי בגרסה כמובן), כאשר טעינה מהירה אפשרית בקצב של 350 קילוואט ותמלא את הסוללה מ-10% ל-80% ב-18 דקות. עד כה לא מדובר בנתונים שלא פגשנו כבר. אך כעת, בלוטוס הצליחו לחלץ קצב אדיר של 400 קילוואט ובכך לסיים את הטעינה ב-14 דקות בלבד. בלוטוס מציינים כי השיגו זאת בסיוע מטען המסוגל לספק 450 קילוואט, בתנאי שבמקרה יש לכם אחד כזה בסביבה.
נתוני הטעינה תורגמו הלכה למעשה ל-310 ק"מ נוספים בתוך 10 דקות בלבד והם הועברו לחברה חיצונית שתאשר אותם על מנת שלוטוס תוכל להכריז שהאמיה היא הנטענת המהירה בעולם, בזמן שהיא משאירה אבק של אלקטרונים למרצדס EQS, ב.מ.וו i7, פורשה טייקן, טסלה מודל S ועוד. רשימה מכובדת לכל הדעות וכל זה כאמור אם מטען סופר קטלני שכזה נמצא בהישג ידכם ובלי לתרגם את הטעינה למחיר בשקלים, אבל מה לא עושים בשביל שיא.