רנו חשפה רכב פנאי שביעי במספר – ה"סימביוז", שמצטרף לקו דגמי הפנאי הרחב של רנו, הכולל את הקפצ'ור הקטן, הארקנה בסגנון קופה, האוסטרל הקומפקטי והאספאס עם 7 המושבים, זאת לצד הסניק E-Tech החשמלי והרפאל – פנאי-קופה מקטגוריית D-SUV.
ברנו השקיעו רבות בתוכן ההודעה לתקשורת על השקתו של רנו סימביוז החדש, שכלל אזכורים רבים לדגמי עבר של רנו שהביאו חדשנות פורצת דרך כמו ה"אספאס" וה"סניק" המקוריים. אך הסימביוז, ולמרות שמו המגיע מהמילה "סימביוזה" כמובן, אינו מציג רעיון חדש שלא פגשנו כבר בעבר אצל יצרניות אחרות או אפילו ברנו עצמה. לישראל הוא עתיד להגיע ברבעון האחרון של השנה.
עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני, בחזית הרכב, דומה לקפצ'ור המחודש, עם מבנה פנסים ותאורת יום, מכסה מנוע, סבכה עליונה ופגוש זהים. גם המראות ופסי ההגנה בצדדים מזכירים את האח הקטן, כאשר הפרופיל מזכיר במידה מסוימת את סקודה אניאק, למרות הבדלי המידות כמובן, עם קו חלון אחורי בסגנון "מקל הוקי" וספוילר אחורי עם המתחבר אל השמשה האחורית בגימור שחור מבריק. גם מאחור ניתן למצוא דמיון לאניאק עם דלת תא מטען ישרה יחסית ויחידות תאורה מחודדות החודרות אל עבר הסמל שבמרכז, שאומם שאבו השראה מה"רפאל", אך שם הם זכו לעיצוב מסוגנן יותר.
לעומת האוסטרל, אורכו של הסימביוז עומד על 441.3 ס"מ (קצר ב-9.7 ס"מ), רוחבו עומד על 179.7 ס"מ (צר ב-2.8 ס"מ), גובהו 157.5 ס"מ (נמוך ב-4.3 ס"מ), אורך בסיס הגלגלים 263.8 ס"מ (קצר ב-2.9 ס"מ) ואילו נפח תא המטען נע מ-492 ליטר ועד 624 ליטר בזכות ספסל אחורי הנע על מסילה, וקיפול מושבים אחוריים היוצר רצפה שטוחה בזכות כוונון גובה רצפת תא המטען ונפח כולל של 1,582 ליטר. זאת לעומת האוסטרל שמסתפק בעד 555 ליטר בגרסתו ההיברידית.
הסימביוז מצויד בשלב זה ביחידת הנעה אחת - היברידית של רנו, בעלת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ולצידו מנוע חשמלי וסוללת 1.2 קוט"ש, ויחדיו מספקים 145 כ"ס. אל המנוע/ים משודכת תיבה אוטומטית חכמה, בעלת 4 הילוכים ולמנוע הבנזין ו-2 הילוכים למנוע החשמלי, היוצרים 14 שילובים לטובת מיטוב צריכת הדלק, שעומדת על 21.7 ק"מ לליטר.