*** אתם עוד לא בערוץ ה-WhatsApp של "עולם הרכב"? לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp וקבלו את כל הידיעות, החדשות והמבחנים, היישר ממערכת "עולם הרכב", ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון! ***
מידות
ה-EV9 הוא רכב פנאי גדול ממדים ועומד לצידו של קיה טליורייד (מקבילו של יונדאי פליסייד), אך את ההשוואה נעשה לעומת הסורנטו המוכר יותר - ה-EV9 ארוך ב-20 ס"מ (501 ס"מ, ועוד 0.5 ס"מ בגרסת ההנעה הכפולה), רחב ב-8 ס"מ (198 ס"מ), גבוה ב-5.5 ס"מ (175.5 ס"מ, ועוד 2.5 ס"מ בגרסת ההנעה הכפולה) ובסיס הגלגלים ארוך ב-28.5 ס"מ (310 ס"מ). מרווח הגחון גבוה ב-0.1 ס"מ (17.7 ס"מ).
נפח תא המטען מאחורי שורה שלישית גדול ב-146 ליטר (333 ליטר) ובנוסף יש לו גם תא מטען קדמי בנפח 90 ליטר (52 ליטר בגרסת ההנעה הכפולה). לעומת זאת, כושר הגרירה קטן יותר בגרסת ההנעה האחורית עם 450 ק"ג או 900 ק"ג לגרור עם בלמים, כאשר בגרסת ההנעה הכפולה הנתונים דומים לסורנטו דיזל עם 750 ק"ג ועד 2,500 ק"ג.
יחידות הנעה
קיה EV9 ישווק עם שתי יחידות בהתאם לרמת הגימור וסידור המושבים. לגרסת "פרימיום" (7 מושבים) מנוע יחיד והנעה אחורית, ההספק עומד על 203 כ"ס, נתון המומנט על 35.7 קג"מ, וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.4 שניות.
לגרסת ה-GT-Line (עם 6 מושבים) יש שני מנועים היוצרים הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 384 כ"ס מכובדים בהחלט, עם נתון מומנט מרשים של 71.4 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.3 שניות בלבד (כך שאין סיכוי שתאחרו לחוגים).
לשתי יחידות ההנעה משודכת הסוללה הגדולה בהיצע בקיבולת 99.8 קוט"ש (96 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 563 ק"מ או 505 ק"מ (בהתאמה). לסוללה ארכיטקטורת 800 וולט וטעינה ביתית (11 קילוואט) אורכת 9 שעות ו-5 דקות (10%-100%) ואילו טעינה מהירה שאפשרית בקצב של 350 קילוואט, אורכת 24 דקות (10%-80%), אך עמדות אלו נדירות עדיין, ובעמדת 50 קילוואט תמתינו 83 דקות. כמו כן ישנם מנופי שליטה מההגה על עוצמת אחזור האנרגיה וטכנולוגיית V2L להפעלה או טעינת מכשירי חשמל חיצוניים.
רמות גימור
שתי הגרסאות מאובזרות מאוד, כאשר בגרסת ה"פרימיום" (7 מושבים בסידור 2-3-2) נמצא לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה ("12.3 כ"א) עם קישוריות אלחוטיות לנייד, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB בכל השורות, מסך "5.3 (השוכן בין לוח המחוונים למולטימדיה) לתפעול בקרת האקלים התלת-אזורית עם פתחי מיזוג גם בשורה השלישית, חיישני חניה ומצלמות היקפיות, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, הגה מחומם, מושבים שורה שנייה מחוממים ומאווררים, כוונון וקיפול חשמלי למושבי השורה השלישית, וילונות נגללים מאחור, תאורת אווירה, חישוקי "19 ועוד.
גרסת ה-GT-Line (עם 6 מושבים בסידור 2-2-2) מוסיפה תצוגה עילית, הגה מתכוונן חשמלית, זיכרונות למושב הנהג, להגה ולמראות הצד, כוונון חשמלי למושבי הקפטן בשורה השנייה, תאורת מטריקס לד, קונסולה אחורית נשלפת עם מגש עליון ותא אחסון, מערכת שמע של Meridian עם 14 רמקולים וחישוקי "21.
בבטיחות נמצא 9 כריות אוויר ואת כל המערכות המקובלות, כאשר מערכת בלימת החירום פעילה גם בעת פניה שמאלה בצומת ובנוסף נמצא בקרת שיוט אדפטיבית עם זחילה בפקקים, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה והצגת השטח המת בלוח המחוונים, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת ומניעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת עייפות וניטור נהג, אורות גבוהים אוטומטיים, והתרעת שכחת ילדים במושב האחורי.
קיה EV9 ברמת גימור Premium, הנעה אחורית 203 כ"ס, 563 ק"מ טווח, יעלה 429,000 שקל
קיה EV9 ברמת גימור GT-Line, הנעה כפולה 384 כ"ס, 505 ק"מ טווח, יעלה 489,000 שקל