יצרנית היוקרה הסינית לא מתרגשת מהכותרות הכלכליות בתקשורת האירופאית ומודיעה על תחילת השיווק ספינת הדגל החדשה שלה, ה-EL8, תחילה בסקנדינביה, אך גם בגרמניה והולנד. הדגם החדש מציע 6 מקומות ישיבה מחליף את הדגם היוצא ES8, ששווק רק בנורבגיה והוא לטעמם של אנשי NIO סלל את הדרך לשיווק במדינות השכנות לרבות דנמרק ושבדיה. מדלק מוטורס, המייבאת ארצה את דגמי ניו, נמסר כי NIO EL8 צפויה להגיע ארצה לקראת סוף השנה.
היצרן הסיני מצהיר על מכונית שתהיה עמוסה בחידושים והיא גם תציע מכלולים ורכיבים שעשויים חומרים מתכלים וממוחזרים שטרם נראו בתעשייה כמו סויה וראטן (קש שמקורו בענפי דקל). אורכה של המכונית 509.9 ס"מ ורוחבה 219.9 ס"מ עם בסיס גלגלים של 307 ס"מ, מה שמעיד על מרחה מחייה נכבד, כאשר הגובה של הרכב הוא 175 ס"מ. היושבים בשורה השנייה של המושבים יוכלו לקבל גישה ל"מקרר חכם" (בלשון הודעת היצרן) ומושבים שניתנים לשינוי ב-12 זוויות שונות לנוחות הנוסעים, לרבות עיסוי "אבנים חמות" ממנו ייהנו גם הנוסעים בשורה הקדמית. מלפנים נפגוש במסך "12.8 עם העוזרת הקולית (היעילה למדי) NOMI.
מערכת ההנעה הכפולה של המכונית כוללת מנועים בהספק 245 כוחות סוס מלפנים ו-410 כוחות סוס מאחור, במומנט משותף של 85 קג"מ, שמאיצים את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.1 שניות. הסוללה הסטנדרטית והקבועה של המכונית בקיבולת 75 קוט"ש וטווח נסיעה של 390 ק"מ או סוללה שניתנת להחלפה בקיבולת 100 קוט"ש עם טווח מוצהר של 510 ק"מ בין הטעינות (בתקן WLTP).
מחשבה רבה הושקעה בתחום הבטיחות וסדנת הפיתוח של ניאו באוקספורד בריטניה הצליחה להגיע לנתון מרשים מאוד של 72 אחוזים מהמרכב שעשוי אלומיניום סופג אנרגיה. לצד מערכות הבטיחות המוכרות, המכונית כוללת מערכת בטיחות חכמה שלוקחת בחשבון את מיקום הנוסעים ואת המהירות של המכונית ברגע ההתנגשות ולפי אלה היא מפעילה את כריות האוויר ואת הידוק חגורות הבטיחות בכדי להגיע להגנה ספציפית לכל נוסע. המכונית כוללת 7 כריות אוויר, לא דבר חריג כמובן, אך ישנה ב-EL8 כרית ווילון ארוכה במיוחד, באורך 2.8 מטר להגנה גם על הנוסעים מאחור. בנוסף, ניאו היא היצרנית הראשונה שמציעה כרית אוויר מרכזית באמצע הדשבורד בכל הדגמים שלה כסטנדרט.
ניאו טרם פרסמו מפרטי אבזור מדויקים למכונית וכמובן גם לא את המחירים באירופה כולל המיסים החדשים.