בתחילת שנת 2021 הציגה רנו את התוכנית האסטרטגית שלה בשם Renaulution כשילוב בין Renault ל-Revolution כאשר אחד הסעיפים נגע למותג אלפין, שזכה לאגד תחתיו את "רנו ספורט" וקבוצת המרוצים אך גם יפתח רכבים חשמליים תוך הבטחה לשיתוף פעולה עם לוטוס, שכן לרנו וג'ילי (בעלתה בית של לוטוס) הסכמי שיתופי פעולה שונים.
3 שנים לאחר הצגת התוכנית האסטרטגית, חשפה רנו באופן רשמי את ה-5 אי-טק, מכונית חשמלית בעיצוב רטרו, וכעת, 4 חודשים לאחר מכן, חטיבת אלפין מציגה את ה-A290 המבוססת עליה "בכבדות" כשבעתיד תציג אלפין גם רכב פנאי קומפקטי ודור חדש ל-A110 שככל הנראה יתחשמל גם הוא. מפריסבי (קרסו מוטורס לשעבר), נמסר כי האלפין A290 תגיע לישראל במהלך 2025.
עיצוב ומידות
אלפין A290 מבוססת כמו אחותה העממית על פלטפורמת AmpR Small (כלומר CMF-B EV). לעומת רנו 5 אי-טק, המידות אינן שונות מהותית. האלפין A290 ארוכה ב-7 ס"מ (399 ס"מ), רחבה ב-5 ס"מ (182 ס"מ), גבוהה ב-2 ס"מ (152 ס"מ) ובסיס הגלגלים קצר בס"מ אחד (253 ס"מ). תא המטען בנפח 326 ליטר והמשקל העצמי עומד על 1,479 ק"ג.
העיצוב החיצוני מבוסס כאמור על ה-5, אך ישנן כמה נגיעות המבחינות בין השתיים, כמו למשל יחידות התאורה הקדמיות עם חתימת תאורה X וכן את תאורת היום בצורת ריבוע מחליפים שני ריבועים עם X בתוכם בצמוד לפנסים הראשיים, כהומאז' לדגמי אלפין מן העבר. במקום סמל רנו נפגוש בכיתוב שם המותג והפגוש ספורטיבי יותר עם כונסי אוויר בעיצוב מחודד וסבכה תחתונה גדולה יותר בגימור דמוי פתיתי שלג (כרמז לשלג בהרי האלפים). בפרופיל ישנם כמובן חישוקי "19 ספורטיביים, קליפרים בצבע אדום או כחול, דגל צרפת בקורה האחורית ואילו בדלת האחורית ישנו מאפיין עיצובי המזכיר כונסי אוויר ומקנה לה מראה זורם ודינאמי יותר. מאחור, במקום הפס המקשר ישנה בליטה המדמה ספוילר קטן וחלקו התחתון של הפגוש מושחר ופס בצבע הרכב עובר בתוכו כשבתחתית ישנו דיפיוזר עדין יחסית.
תא הנוסעים מקבל גם הוא את הטיפול המתאים, כאשר קו העיצוב הכללי נשאר דומה ל-5, אך הגימורים שונים. כמו למשל פתחי המיזוג, ההגה בעל תחתית קטומה וטבור עגול הכולל לצד כפתור בורר מצבי הנהיגה גם כפתור לשליטה על עוצמת הרגנרציה. בנוסף ישנו פקד אדום בשם OV (Overtake), בדומה לכפתורי Boost למשל. כמו כן, במקום ידית ההילוכים מאחורי ההגה, מקבלת ה-A290 שלושה כפתורים בקונסולה המרכזית כשגם מיקום בלם היד החשמלי עבר למיקום נמוך יותר. לוח המחוונים בגודל "10.25 ומסך המולטימדיה בגודל "10.1, הכולל גם נתוני טלמטריה, והוא מוטה בזווית אל עבר הנהג כמו גם פתחי המיזוג שתחתיו ופאנל בקרת האקלים ואילו המושבים קיבלו שדרוג לתמיכה הצידית.
יחידת הנעה וביצועים
לאלפין A290 שני הספקים שונים – בגרסאות ה-GT וה-GT Premium הספק של 180 כ"ס ו-29 קג"מ, כשההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.4 שניות. בגרסאות ה-GT Performance וה-GTS ההספק עומד על 220 כ"ס ו-30.6 קג"מ מה שמאפשר לסיים את ההאצה ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות. למרות הספק דומה ומשקל גבוה יותר, הן עושות זאת כ-2 עשיריות שניה מהר מרנו קליאו RS טרופי, ולעומת ה-5 אי-טק בגרסתה החזקה ביותר בעלת 150 כ"ס האלפין A290 מהירה ב-0.6-1.6 שניות, כשה-5 מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות.
בדומה לעבר, בו דגמי אלפין היו שדרוג של דגמי רנו ולא בהכרח דגמים נפרדים, גם הפעם ה-5 זוכה לשדרוגי בולמים ומתלים, בלמים משודרגים בדמות "ברמבו" עם קליפר 4 בוכנות מלפנים (320 מ"מ ו-288 מ"מ מאחור) וכיול ספורטיבי יותר להיגוי. כמו כן ישנה פונקציית בקרת שיגור וכפתור ה-OV מקנה לכם תוספת כוח לזמן מוגבל של 10 שניות (וזמן המתנה של 30 שניות עד לשימוש הבא או 15 שניות לטובת 5 שניות של תוספת כוח).
המתלה האחורי רב-חיבורי, עניין נדיר בקטגוריית הסופר-מיני, ולדברי רנו סייע לתרום להתנהגות הכביש הספורטיבית של ה-A290 כמו גם שלושה צמיגים שפותחו במשלין – פיילוט ספורט EV, פיילוט ספורט S5 וצמיג חורף בשם פיילוט אלפין 5. וכדי לשדרג את התחושה הספורטיבית דאגו באלפין לשני סוגי צלילי מנוע מדומים לבחירה.
הסוללה הסטנדרטית בקיבולת של 52 קוט"ש (ב-5 ישנה גם סוללה קטנה יותר בקיבולת 40 קוט"ש) מאפשרת טווח נסיעה של 380 ק"מ בין טעינות. טעינה מהירה אפשרית בקצב של 100 קילוואט, כך שתווך 30 דקות תמלאו את הסוללה מ-15% ל-80%. ואילו בטעינה ביתית תמתינו 3 שעות ו-20 דקות מ-10% ל-80%. לצד כפתור בורר מצבי הנהיגה, ישנו בורר עוצמת הרגנרציה המאפשר בחירה בין 4 עוצמות. כמו כן לרכב טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלה של מכשירי חשמל חיצוניים ואף טכנולוגיית V2G (Vehicle to Grid) לקישור לרשת החשמל הביתית.