לפני שנתחיל, רק נזכיר שבוגאטי הוקמה ב-1909 ע"י איטורה בוגאטי (Ettore Bugatti, ומכאן גם האותיות EB בלוגו החברה), שהיה אומנם צרפתי, אך נולד באיטליה, והקים את "בוגאטי" בעיר מולסהיים שבצפון-מזרח צרפת.
החברה עברה כמה זעזועים, הן בייצור רכב והן בייצור חלקי מטוסים, עד שמותג הרכבים נרכש ב-1987 ע"י יזם איטלקי וכמה שנים לאחר מכן השיקה בוגאטי את ה-EB 110, שעד היום מצליחה מצליחה לעורר את בלוטות החשק של לא מעט חובבי רכב.
ב-1998 נרכשה בוגאטי ע"י קונצרן פולקסווגן, ותחת כנפיה פגשנו את הוירון והשירון, כשלקראת סוף 2020 הצהירה פולקסווגן על כוונתה למכור את בוגאטי לטובת השקעה בפיתוח אנרגיות חדשות, כשתהליך הרכישה התבצע לבסוף מול Rimac הקרואטית, בסוף 2021, ובהתאם חברת פורשה רכשה חלק מרימאק. כך הוקמה החברה החדשה "בוגאטי-רימאק" (55% בבעלות רימאק, 45% בבעלות פורשה). כל זאת מאחר ולרימאק טכנולוגית הנעה חשמלית, והיא מייצרת מכוניות ספורט קיצוניות, כמו למשל ה-Nevera, שהוצגה לפני כשנתיים ומספקת מעל ל-1,900 כ"ס.
עכשיו כבר אפשר לספר, שבוגאטי טורביו החדשה, נטשה את מנוע ה-W16 המוגדש ומסתפקת (לכאורה) במנוע V16 אטמוספרי שפותח בשיתוף סדנת Cosworth הבריטית. נפח המנוע גדול יותר ועומד על 8.3 ליטר והוא מספק "רק" 1,000 כ"ס, כשבמקום כל מגדשי הטורבו, ישנם כעת 3 מנועים חשמליים - שניים מלפנים ואחד מאחור (הניזונים מסוללת 24.8 קוט"ש, המאפשרת 60 ק"מ של נסיעה חשמלית), כך שההספק המשולב מגיע ל-1,800 כ"ס!
כוח מנוע הבנזין עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים, ובסיוע המנועים החשמליים מתקבלת הנעה כפולה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.0 שניות בלבד (0.4 שניות מהיר מהשירון), ל-200 קמ"ש תגיעו ב-5.0 שניות (קיזוז של 1.1 שניות), ל-300 קמ"ש ב-10.0 שניות (קיזוז של 3.1 שניות), כשל-400 קמ"ש תאלצו לחכות כבר 25 שניות (קיזוז של 7.6 שניות - כי בכל זאת, המהירות המרבית עומדת על 445 קמ"ש (380 קמ"ש "בלבד", ללא מפתח מהירות). האם כל הנתונים הללו יהיו ישימים? נצטרך לחכות לאמיצים שינסו לאמת אותם.
למרות תוספת הסוללה והמנועים החשמליים, אך לצד היעדרם של מגדשי הטורבו והמערכות הנלוות אליהן יחד עם שימוש בחומרים קלים יותר, המשקל הכללי עומד על פחות מ-1,995 ק"ג, משקלה של הבוגאטי שירו בגרסתה הרגילה.
הבלמים הקרבון-קרמיים שוכנים בתוך חישוקי "20 מלפנים עטופים צמיגי צמיגי מישלין פיילוט קאפ ספורט 2, במידה 285/35, כשמאחור ישנם חישוקי "21 עם צמיגים במידה ו-345/30.
על העיצוב, הרשו לנו הפעם לא להכביר במילים ופשוט לצפות בתמונות, ואם היא מזכירה לכם את השירון, אכן יש לא מעט מאפיינים דומים, אך מדובר בשלדה חדשה ובלא מעט שינויים שבולטים יותר כאשר מציבים את שתי היצירות הללו אחת ליד השנייה.
גם תא הנוסעים מרהיב לא פחות, וכיאה ל"צרפתים", הפעם ישנו כאן הגה עם טבור קבוע (מי אמר סיטרואן C4 של תחילת שנות ה-2000) כשגם לוח המחוונים הנשקף ממנו נותר קבוע, עם תצוגות בסגנון מחוגים של שעוני יוקרה מרשימים, בעלי מנגנון Tourbillon, כשמה של המכונית.
בוגאטי טורביו החלה את שלבי הניסוי האחרונים כשמכוניות ראשונות, מסך של 250 יחידות בלבד, ימסרו בתחילת 2026 ללקוחות המאושרים (והמעושרים) במחיר התחלתי של 3.8 מיליון אירו, שהם כ-15.3 מיליון שקל לפני מיסים.