אחרי שבחודש שעבר חשפה אאודי מתיחת הפנים של ה-A3 יחד עם אחות חדשה בעיצוב "פנאי", הגיעה תורה של הגרסה הספורטיבית (אך לא זו הקיצונית יותר RS3) שזוכה למתיחת פנים עיצובית ומכאנית, ואחרי הפרטים הראשוניים ותמונות ההסוואה שפרסמה לפני כחודשיים, חושפת כעת אאודי פרטים מלאים ותמונות רשמיות. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי בישראל, נמסר כי ה-S3 המחודשת צפויה להגיעה ארצה בסוף הרבעון השני של 2024.
עיצוב
העיצוב החיצוני התחדש בפגוש חדש הכולל עדכון לכונסי האוויר ואת רשת "חלת הדבש" בכונסי ובסבכה הקדמית החליף עיצוב חדש, מסגרת הסבכה התחדשה גם היא כשסמל המותג ניצב כעת בחלקה העליון ואילו הסבכה התחונה מפוצלת לשלוש כניסות. לפנסי המטריקס-לד החדשים אפשרות ל-4 חתימות תאורה שונות וישנם כמובן חישוקים חדשים מרובי זרועות. מאחור ישנה גם כן חתימת תאורה חדשה בפנסים, פגוש עדכני עם יציאות אוורור מדומות בצדדים, דיפיוזר עדכני וגם כאן הוחלפה תבנית "חלת הדבש" בכזו בעלת קווים בצורת האות L.
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה בעלת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר שודרגה בתוספת 23 כ"ס וההספק עומד כעת על 333 כ"ס כמו גם תוספת 2 קג"מ למומנט שמתייצב על 42.8 קג"מ, וקיזוז ההאצה ל-100 קמ"ש בעשירית שנייה ועצירת השעון על 4.7 שניות, ומהירות מקסימלית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. שיפור הביצועים הושג בין היתר הודות לכיול שסתום המצערת עם תגובה ישירה יותר וגם למגדש הטורבו עם זמינות כוח טובה יותר.
התיבה כפולת המצמדים (7 הילוכים) עודכנה גם היא עם שיפור מהירות העברת ההילוכים (ב-50%), גם תחת עומס, וכן עמידה במומנט גבוה יותר, בעיקר בתחילת נסיעה.
אאודי S3 המחודשת זוכה בכמה פריטים משודרגים מהאחות החזקה RS3 כמו בקרת מומנט וקטורית לציר האחורי ("מפצל מומנט") המעביר כוח בין הגלגל הפנימי והחיצוני הבא לידי ביטוי בנהיגה בכבישים מפותלים. אפשרויות מצבי הנהיגה הורחבו עם מצב Dynamic Plus בו מרבית הכוח עובר לציר האחורי ואותו "מפצל מומנט" דואג להעביר יותר כוח לגלגל החיצוני (ביחס לעיקול), כך שהנטייה המתקבלת היא להיגוי יותר, יחד עם בקרת אחיזה שמתערבת פחות.
מערך מתלים ספורטיביים מנמיך את ה-S3 ב-15 מ"מ לעומת ה-A3 ובנוסף ישנה אופציה למתלים אדפטיביים הפועלים בהתאם למצבי הנהיגה השונים. כמו כן עודכן המתלה הקדמי (מקפרסון) שקיבל מסב ציר חדש עם קמאבר שלילי גדול יותר לעומת ה-S3 הנוכחית, קצת פחות מ-1.5 מעלות, כמו גם כיול למערכת ההיגוי הפרוגרסיבי שהביאו לשיפור תגובת ההיגוי, האחיזה בפניות, ושיפור היציבות.
הצמיגים במידה 225/40 עם חישוקי "18 כסטנדרט, זאת לצד חישוקי "19 אופציונליים עם צמיגי במידה 235/35, בנוסף תציע אאודי צמיגי סמי-סליקס של Falken שיספקו אחיזה גבוהה יותר (בתנאים יבשים כמובן). גם מערכת הבלימה שודרגה וכעת ישנו דיסק בלם קדמי גדול יותר בקוטר 357 מ"מ (+17 מ"מ) ורחב יותר 34 מ"מ (+4 מ"מ) כאשר קליפר שתי הבוכנות מלפנים חדש ומצויד ברפידות גדולות יותר.