(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן)|צילום: ספורט 5
sportFive1343452 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

אודי R8 מוכרת לקהל הישראל עוד מהדור הראשון שהוצג לראשונה בתערוכת פריז 2006 והיה מבוסס על למבורגיני גאיירדו, כשהדור השני הוצג בתערוכת פרנקפורט 2015, התבסס הפעם על למבורגיני הורקאן, וגם אותו זכינו לפגוש בישראל. לקראת סוף 2018 עברה ה-R8 מתיחת פנים כשהיא זוכה לעדכון מקיף וגם אותה פגשנו כאן, אך השיווק הופסק ב-2022. כעת, ה-R8 חוזרת אלינו בפעם נוספת ואחרונה, רגע אחרי שאודי הפסיקה את הייצור של מכונית העל האייקונית שלה, והפעם בגרסת Performance עם הנעה אחורית בלבד. המחיר עומד על 1.25 מיליון שקל.

על ההנעה אחראי אותו מנוע V10 אטמוספרי בנפח 5.2 ליטר המספק 570 כ"ס ב-8,000 סל"ד עצבניים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.7 שניות, איטי ב-3 עשיריות השנייה מגרסת ההנעה הכפולה היוצאת, ונתון שלא ירשים בעלי טסלה מודל S פלייד (2.1 שניות), אך האחרונים לבטח לא ייהנו מהסימפוניה שמייצר ה-V10 האייקוני שהגיע כאמור היישר מלמבורגיני.

sportFive1343453 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

ההנעה בגרסה זו אחורית בלבד ותיבת ההילוכים כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה כבעבר. פער המשקל אגב בין גרסת ההנעה הכפולה לזו האחורית, עומד על כ-145 ק"ג. לאודי R8 פרפורמנס יש גם גרסת קוואטרו (הנעה כפולה) חזקה יותר, המספקת 620 כ"ס ונתון האצה ל-100 קמ"ש שמקזז 6 עשיריות השנייה ונעצר על 3.1 שניות, אך היא לא הגיע לישראל כמו גם גרסת הספיידר הפתוחה.

רשימת האבזור עודכנה לעומת הפעם האחרונה ששווקה כאן, וכוללת פריטים כגון מערכת שמע Bang & Olufsen עם 13 רמקולים (מערכת שמע רגילה בעבר), וחישוקי "19 ("20 בעבר) עם צמיגים במידות 245/35 מלפנים ו-295/35 מאחור. זאת לצד פריטים מוכרים כגון לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מושבים ספורטיביים בריפוד עור "נאפה", מחוממים ומתכווננים חשמלית עם זיכרון למושב הנהג ועוד. וכן, כמו בעבר, פרט ל-6 כריות אוויר ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים, לא תמצאו כאן מערכות בטיחות מתקדמות ואת ההתרעות תאלצו לקבל ממערכת בהתקנה מקומית.

אגב, זו לא הפעם הראשונה בה ה-R8 מוצעת עם הנעה אחורית, וכבר בדור הראשון בגרסאות ה-LMS שנועדו למרוצי ה-GT3 ה-R8 הניעה את הגלגלים האחוריים בלבד, אז עם הספק של 500 כ"ס שצמח כעבור כמה שנים ל-570 כ"ס.
שנים ספורות לאחר תחילת הייצור של הדור השני, אודי ייצרה כמות מוגבלת של 999 יחידות של R8 "שגרתית" עם הנעה אחורית, ולאחר מתיחת הפנים הפכה אופציה זו לקבועה, תחילה עם 540 כ"ס ובהמשך בגרסת "פרפורמנס" עם 570 כ"ס והיא זו שהגיע ארצה.

ואיך אפשר בלי חשמל. בתקופת הדור הראשון הציגה אודי קונספט בשם R8 e-tron תחילה עם מנוע חשמלי בהספק 317 כ"ס וסוללת 42.4 קוט"ש ובהמשך באב הטיפוס עם הספק של 381 כ"ס וסוללת 48.6 קוט"ש. ההאצה ל-100 קמ"ש ארכה 4.8 שניות (2 עשיריות איטי מה-R8 V8) וטווח הנסיעה עמד על כ-215 ק"מ בלבד.
הדור השני של ה-R8 e-tron הצליח להגיע לפס הייצור אך לבקשה ספציפית של לקוחות, ובסופו של דבר יוצרו פחות מ-100 יחידות. לדגם זה הספק של 462 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ארכה 3.9 שניות, סוללת 92 קוט"ש שימושית יותר סיפקה טווח תיאורטי של 450 ק"מ הודות לתצורה האווירודינמית ומשקל נמוך יחסית של פחות מ-1.8 טון.