פיאט, עד לא מזמן, מותג שהסתמך על מספר דגמים מצומצם מאוד (לפחות בשוק האירופאי) החל את המהפך לאחר יצירת קונצרן סטלנטיס עם השקת פיאט 600 המבוססת פלטפורמת STLA Small (CMP לשעבר) המשמשת למשל גם את פיג'ו 2008, אופל מוקה וג'יפ אוונג'ר. כאשר גם בתחום המסחרי, הדובלו והסקודו החדשות מבוססות סיטרואן ברלינגו וג'מפי.
כעת, היצרנית מנצלת את הבאזז התקשורתי סביב תערוכת ז'נבה ובוחרת להציג את העתיד שלה באופן ססגוני משהו ודווקא לא בין כתלי התערוכה השוויצרית, כאשר בסרטון בהנחייתו של המנכ"ל אוליבייה פרנסואה, המשמש גם כסמנכ"ל השיווק של סטלנטיס, הוא מזמין את הצופים להכרזה בעיר ז'ינרבה שבאיטליה, כקריצה לאותה תערוכת ז'נבה כמובן.
פיאט הציגו חמישה דגמי קונספט שיהפכו אחת לשנה לדגמים סדרתיים, כאשר דגם ראשון יוצג כבר ביולי 2024 כחלק מחגיגות 125 שנה ליצרנית. מדובר ככל הנראה ב"פנדה" החדשה ובהמשך תציג היצרנית דגם נוסף בכל שנה עד 2027. כל הדגמים יתבססו על פלטפורמות גולובליות מבית סטלנטיס (STLA Small, Medium and Large) ויציעו הנעות חשמל, היברידיות ומנועי בעירה פנימית בהתאם לשווקים השונים.
נראה שברעיון מאחורי הדגמים, פיאט עושה קצת "סיטרואן", יוצאת מהשבלונה המוכרת שלה ומצהירה על כך שהדגמים החדשים יציגו שימושיות לצד "כיף" (Fun) ושימוש בחומרים ברי קיימא ותפיסת ה"פחות זה יותר". לנו בכל אופן זה נשמע מוכר מהאחות הצרפתיה.
מכונית עירונית
הדגם הראשון הוא מכונית עירונית (בתמונה הראשית), אך בפיאט מכנים אותה "מגה-פנדה", כך שהיא צפויה להיות גדולה יותר ממכונית מיני, וניתן להניח שהיא תבוסס על סיטרואן C3 החדשה (דור רביעי) שהוצגה באוקטובר 2023. העיצוב בהשראת בניין לינגוטו המפורסם בטורינו עם מסלול המרוצים על הגג והשפעות הצורה האובלית הגיעו לכמה מאפיינים ברכב. פיצ'ר חביב שהגיע ממכוניות המיקרו החשמליות (או משואבי אבק אם תרצו) הוא כבל טעינה נגלל עצמאית, מה שיחסוך סרבול מיותר.
פאסטבק
בפיאט רוצים לשחזר את ההצלחה של הטיפו והפאסטבק הדרום-אמריקאית, שילוב בין משפחתית לפנאי, כאשר גם הפעם הם מעוניינים לפרוץ את גבולות דרום אמריקה והמזרח התיכון ולהגיע עם הדגם החדש לאירופה. אגב, פיאט כבשו את ראש טבלת המכירות ל-2023 בברזיל, טורקיה, אלג'יריה וגם בשוק הבית האיטלקי.
SUV
ואיך אפשר בלי רכב פנאי כמובן, כאשר הפעם בפיאט מכנים אותו "גיגה-פנדה", כלומר ניתן להניח שאחרי רכב הפנאי הקטן "600", הדגם החדש כבר יחזור אל מחוזות רכבי הפנאי הקומפקטיים. ההנחה מגיע מהצהרותיה של פיאט למילוי צרכיהם "האולטימטיביים" של משפחות ברחבי העולם בהיבטי עיצוב, מרווח ובטיחות.
טנדר
להוציא את הפולבק שהגיע ממיצובישי, פיאט היא מעצמת טנדרים, אבל כאלה קטנים מבוססי סופר-מיני, הנפוצים מאוד בדרום אמריקה, כמו למשל עם ה-Strada שהוא גם הרכב הנמכר ביותר בברזיל, כאשר הפעם בפיאט חושבים שהוא יכול גם להגיע לאירופה. התצורה הזו מאפשרת שימושיות של מכונית סופר מיני, הן מבחינת מקומות הישיבה והן מבחינת הגודל שמתאים לשימושיים עירוניים, לצד ארגז פתוח מאחור שמתאים לפנאי או משא קל.
על בסיס דגם הפנאי הציגה פיאט גם Camper, שלפי היצרנית מבטא את רעיון "החיים הטובים", לה דולצ'ה ויטה, לצד שימושיות ופנאי ועוד כמה תיאורים ציוריים שאופייניים לדגמי קונספט, אך אם נסיר את איפור המחנאות, לנו הוא נראה יותר כמו גרסת 7 המושבים של ה-SUV.