צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
sportFive1358259 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

פורשה טייקן, הרכב החשמלי הראשון של פורשה ואחת מהמכוניות החשמליות הספורטיביות והמהנות לנהיגה עבר מתיחת פנים ראשונה מאז הוצג בתערוכת פרנקפורט 2019. בפורשה דואגים לשמור על עדכניות משפחת הטייקן (טייקן, טייקן ספורט טוריסמו וטייקן קרוס טוריסמו) ופרט לעדכוני עיצוב דגמי המשפחה זכו לסוללה גדולה יותר, שיפור בזמני הטעינה ותוספת ביצועים. מאורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה בישראל, נמסר כי הטייקן המחודש צפוי להגיע ארצה בסוף הרבעון השני ובמחיר התחלתי של 835,000 שקל. התייקרות של 75,000 שקלים לעומת הטייקן הבסיסית (זאת לאחר התייקרות של 60,000 שקלים בתחילת השנה).

sportFive1358260 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

העיצוב
הטייקן המחודש עובר עדכון לעיצוב החזית עם חתימת תאורה חדשה לפנסים ואנימציה בכל הנעה וכיבוי, פגוש חדש "המנתק" את כונסי האוויר מהפנסים ויוצר מראה זורם יותר, כאשר הסבכה התחתונה נותרה ללא שינוי.

בפרופיל נפגוש כמובן חישוקים חדשים ואילו עיצוב חלקה האחורי ותא הנוסעים נותר דומה, אם כי בפורשה מציינים שמסך המולטימדיה קיבל ממשק הפעלה חדש, כמו גם לזה האופציונלי מול הנוסע ואילו בורר המצבים על ההגה סטנדרטי בכל הגרסאות.

sportFive1358261 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

הביצועים
בפורשה טרם פרסמו פרטים מלאים בנוגע לכל הגרסאות והתצורות, ובשלב זה עדכנו כי המנוע בסרן האחורי שודרג ומציע עד כ-108 כ"ס יותר.

בטייקן "הבסיסית" תוספת ההספק המשולבת עומדת על כ-82 כ"ס, והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות, קיזוז של 0.6 שניות.

בקצה השני, לטייקן טורבו S נוספו 190 כ"ס לכדי הספק כולל של 952 כ"ס (בסיוע כפתור "בוסט" המוסיף 95 כ"ס ל-10 שניות, בחבילת "ספורט כרונו"), כך שכעת היא מאיצה ל-100 קמ"ש 2.4 שניות, קיזוז של 0.4 שניות.

לצד המנוע המשודרג, ישנה מערכת ניהול תרמי מעודכנת ומשאבת חום עם מערכת קירור חדשה, כמו גם שדרוג למערכת הבלימה הרגנרטיבית, כאשר היא מסוגלת להטעין כ-30% יותר חשמל בבלימה.

מתלי אוויר סטנדרטים בכל דגמי הטייקן (בעבר בגרסת הבסיס הייתה זו תוספת בתשלום) וכעת יוכלו הרוכשים לשדרג למערכת Active Ride (לגרסאות כפולות ההנעה) כאשר בפורשה מציינים שמערכת זו שומרת על הרכב מאוזן בכל מתאר נהיגה, בהאצה, בלימה או בפנייה.

סוללה, טווח וטעינה
סוללת 93 קוט"ש שודרגה לאחת בקיבולת של 105 קוט"ש, כך שטווחי הנסיעה, בהתאם לגרסאות השונות, צמחו מכ-400-500 ק"מ עד לכ-500-680 ק"מ.

קצב הטעינה המהירה שופר מ-270 קילוואט ל-320 קילוואט, כך שלמרות הסוללה הגדולה יותר זמן הטעינה מ-10% ל-80% התקצר ועומד על 18 דקות בלבד. אך כידוע עמדות אולטרה מהירות שכאלה עדיין נדירות, לבטח בישראל. בפורשה מציינים כי זמן הטעינה האולטרה-מהירה הורחב ל-5 דקות ובכך הצליחו לקצר את זמן הטעינה הכללי.


*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב". הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***