לנצ'יה, יצרנית עם עבר רחוק מפואר שכלל כמה יצירות מופת מוטורית כמו הסטראטוס שגם כיכבה במרוצי ה-WRC והדלתא שהגיעה בסוף שנות ה-70 וגרסת ה"אינטגרלה" כמובן. אך עם השנים ודגמי שנות ה-2000 (כמו למשל הת'מה, שהייתה פשוט קרייזלר 300C), כוכבה דעך, ולבסוף היא נותרה עם האפסילון מהדור השלישי שהוצגה ב-2011 והתבססה על לא אחרת מפיאט פנדה וה-500.
צחוק הגורל והאפסילון הייתה לצינור החמצן של היצרנית, ולאחר ששיווקה נשאר בגבולות איטליה בלבד, האפסילון הקטנה המשיכה לככב בטבלאות המכירות, שנה אחרי שנה. את 2023 לנצ'יה מסיימת במקום ה-15, לפני אופל, ניסאן, סוזוקי וסקודה, עם דגם אחד בלבד כאמור ו-44,743 יחידות, שנת שיא עבור המכונית הקטנה, כך שלעומת אלפא רומיאו או DS שחרב הקיצוצים מונחת על צווארן, ברור לגמרי מדוע בחרו בלנצ'יה להציג דור חדש דווקא לאפסילון ולא לפזול למחוזות הפנאי. מסמלת, מחזיקת זיכיון השיווק לדגמי לנצ'יה בישראל, נמסר כי בשלב זה היצרנית טרם קיבלה החלטה אודות שיווק המותג מחוץ לאירופה.
*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב". הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***