צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
sportFive1358060 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

אאודי RS6 אוואנט הוצגה באוגוסט 2019, אז הסטיישן הספורטיבית זכתה ל-600 כ"ס ממנוע V8 בנפח 4.0 ליטרים, וכשלוש שנים מאוחר יותר הציגה את גרסת Performance עם 630 כ"ס ונתון ההאצה ל-100 קמ"ש של 3.4 שניות. ההופעה החיצונית התעדכנה וגם מתחת לפני השטח הצטיידה ה-RS6 אוואנט המחוזקת בחבילת RS Dynamic הכוללת היגוי לכל הגלגלים, דיפרנציאל אחורי ספורטיבי עם חלוקת מומנט, כשחבילת ה-RS Dynamic Plus שדרגה את מערכת הבלימה עם דיסקים קרמיים בקוטר 440 מ"מ מלפנים ו-370 מ"מ מאחור. כאופציה, במקום חישוקי "21 הקטנטנים וצמיגי 275/35 יכלו הלקוחות לשדרג לחישוקי "22 קלים עם צמיגי 285/30 שגם סייעו לקצר את מרחק הבלימה מ-100 מטר לעצירה מוחלטת ב-2 מטרים.

אבל כנראה שלאאודי, וללקוחותיה, גרסאות ה"פרפורמנס" והחבילות השונות לא היוו רף מספק וכעת, במקום להציג מתיחת פנים מתבקשת, הציגה היצרנית הגרמנית את ה-RS 6 אוואנט GT, גרסה יותר מוחצנת מה"פרפורמנס" שזוכה למספר שדרוגים ותיוצר במהדורה מוגבלת של 660 יחידות, כאשר ההרכבה הסופית תבוצע באופן ידני בשלושה מתחמים ייעודיים.

sportFive1358061 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

ל-RS6 אוואנט GT אותה יחידת הנעה והספק בדומה ל"פרפורמנס" עם 630 כ"ס (הנעה כפולה ותיבה אוטומטית 8 הילוכים), אך ההאצה ל-100 קמ"ש עומדת על 3.3 שניות – קיזוז עשירית שנייה שהושג בסיוע מכסה מנוע וכנפיים עשויים סיבי פחמן כמו גם החישוקים עצמם. מערכת ההנעה הכפולה מוטה לטובת הגלגלים האחוריים בחלוקה של 40:60 ויכולת העברת כוח של עד 70% לפנים או עד 85% לאחור. בנוסף המוטות המייצבים הוקשחו ב-30% מלפנים ו-80% מאחור, ולראשונה ב-RS6 אוואנט ישנו סט קוילאוברים מתכווננים כסטנדרט המנמיכים את הרכב ב-10 מ"מ. למעוניינים אאודי תציע כאופציה גם מערך מתלים ספורטיבי אדפטיבי או מתלי אוויר בכיול ספורטיבי כמובן.

sportFive1358059 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
העיצוב החיצוני הפך אגרסיבי יותר והצביעה (והמדבקות) בהשראת אאודי 90 קוואטרו IMSA GTO, אם פחות תתחברו לצביעה זו, תוכלו לבחור גם בגווני שחור ואפור. ל-RS6 אוואנט GT חישוקי "22 בעיצוב ייחודי ובצבע לבן, פתחי אוורור בקצה הכנפיים הקדמיות, החזית עודכנה עם חרך עליון בעל 3 פתחים המזכיר את הקוואטרו האגדית, כונסי האוויר בצידי הפגוש עודכנו גם הם וכן הסבכה התחתונה, כאשר הם צבועים שחור. מאחור ישנו דיפיוזר בולט יותר ומושחר וספוילר גדול משמעותית. עיצוב הפנים נותר זהה, אך כעת הדשבורד, ההגה וידית ההילוכים עטופים אלקנטרה, כמו גם דיפוני הדלתות, המושבים בעלי תפירת "חלת דבש" ותיפורים באדום ונחושת.


*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב". הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***