צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5

מותג SERES הוא מותג צעיר שהוקם בתחילת 2016 בשיתוף ענקית הרכבים "דונגפנג" בעלת מותגי Voyah היוקרתי, מותג השטח MHero, ומותגים נוספים כגון Aeolus, Nammi ו-Epi ובנוסף מייצרת עבור השוק הסיני דגמים של יצרניות אירופאיות ויפניות. כעת, לאחר מספר שנות פעילות וניסיון קצר שצברה מחוץ לגבולות סין ולאחר שגם קיבלה תקינה אירופאית לדגם ה-Seres 5, פתחה היצרנית תאבון ומתכננת להתרחב באופן משמעותי.

עד סוף השנה הנוכחית הציפייה ביצרנית לייצוא של 50,000 רכבים, כאשר ל-2027 היעד כבר עומד על 200,000 רכבים, ועד 2023 על לא פחות מחצי מיליון רכבים – פי 10 לעומת 2024 המשקפים ציפייה לזינוק של 900% בתוך 6 שנים! Seres מתכננת לעשות זאת על-ידי התרחבות לשווקים חדשים. כיום Seres משווקת ב-20 מדינות והמטרה להתרחב לעוד 30 יעדים ולחזק את המכירות בשווקי מפתח כגון המזרח התיכון וצפון אפריקה, אמריקה הלטינית וגם באירופה כמובן.

כדי לפחות לנסות להתקרב למספרים הללו, היצרנית מבטיחה להשקיע בתחומי המחקר ופיתוח, שימת דגש על מתן שירות מקיף וחווית לקוח וכמובן יצירת דגמים יוקרתיים ומתקדמים יותר ותשווק גלובלית את משפחת רכבי הפנאי; ה-Seres 5, ה-7 שהוצג לפני כשנתיים תחת מותג Aito (מותג משותף לוואווי ו-Seres), ורכב פנאי גדול - Seres 9, כאשר בהמשך תציג 6 דגמים חדשים שישתייכו גם הם לקטגוריית רכבי הפנאי.

ה-Seres 9 למשל יציע עד 10 מסכים בתא הנוסעים, אביזר אהוב בשווקי המזרח, כששלוש מהם נמצא בחלקו הקדמי (לוח מחוונים, מסך מרכבי ומסך נוסף מול הנוסע), כמו כן הוא יצויד ב-6 מושבים מרווחים במיוחד, תצוגה עילית עם תצוגת מציאות רבודה באיכות 2K, מתלי אוויר ומנוע משולב מאריך טווח, כך שצריכת הדלק תעמוד על 14.5 ק"מ לליטר וטווח נסיעה של 1,400 ק"מ (בתקן הסיני). ה-Seres 7 קטן ממנו במעט, ויציע סידור של 5 או 6 מושבים. ה-Seres 5 יציע גרסה ספורטיבית בשם Saker Falcon ולה צמד מנועים חשמליים, סוללת 90 קוט"ש והאצה ל-100 קמ"ש שאורכת 3.7 שניות בלבד (שיפור של חצי שנייה לעומת גרסת ההנעה הכפולה המוכרת). לצידו ישנה גרסת מאריך טווח עם סוללת 40 קוט"ש (המאפשרת נסיעה חשמלית בלבד למרחק של 260 ק"מ בין טעינות) וטווח משולב של 1,455 ק"מ.

מטלקאר, יבואנית SERES בישראל, נמסר כי בשלב זה מדובר בהודעה גלובלית של היצרנית ופרט ל-Seres 5 לשאר הדגמים טרם התקבלה תקינה אירופאית, כך שבשלב זה שיווקם בישראל אינו על הפרק. אם היצרנית תספק תקינה אירופאית מתאימה ל-7 ול-9, שיווקם בישראל יבחן. בכל מקרה, לנו נראה כי שאיפותיה של היצרנית הצעירה נראות אופטימיות מדי בלשון המעטה, כאשר גם בסין למשל, שם מספרי המכירות של מותג במקום ה-20 לא מביישים מכירות שנתיות בישראל, היא עדיין נמצאת הרחק מאחור.