רכבי הפנאי הגדולים של ב.מ.וו, ה-X5 ואחיו בסגנון קופה ה-X6, עברו מתיחת פנים לפני כשנה שכללה לצד עדכוני עיצוב שונים גם שדרוג ליחידות ההנעה עם תוספת הספק בזכות מערכת מיקרו-היברידית וכן שדרוג משמעותי לגרסת ה-PHEV של ה-X5 שטרם הגיעה גם ל-X6. כעת, החלה היבואנית המקומית, דלק מוטורס, בשיווקם ואלו הפרטים על הדגמים המחודשים:
ב.מ.וו X5
יחידות הנעה
ה-X5 המחודש ישווק עם שתי יחידות הנעה. האחת xDrive30d בעלת הנעה כפולה ומנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר, ההספק גדל ב-12 כ"ס ועומד על 298 כ"ס במצב E-Boost המתאפשר בזכות תוספת מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט. התיבה נותרה אוטומטית עם 8 הילוכים וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות, בדיוק כמו בעבר.
יחידת ההנעה השנייה הינה היברידית-נטענת שעונה כעת לשם xDrive50e (לעומת xDrive45e בעבר) לאחר ששודרגה במסגרת מתיחת הפנים. הבסיס עודנו מנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר, אך הספקו גדל ב-27 כ"ס ל-313 כ"ס; כמו כן, גם המנוע החשמלי התחזק ב-84 כ"ס והספקו עומד על 197 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 489 כ"ס (תוספת של 95 כ"ס), ובהתאם הנתון האצה ל-100 קמ"ש קיזז 0.8 שניות ועומד כעת על 4.8 שניות.
הסוללה גדלה גם היא ובעלת קיבולת של 25.7 קוט"ש (נטו) לעומת 20.9 בעבר, וטווח הנסיעה גדל ב-20 ק"מ ל-104 ק"מ. המטען הפנימי שודרג גם הוא מ-3.7 קילוואט ל-7.4 קילוואט וזמן הטעינה מ-0% ל-100% עומד כעת על 4 שעות וחצי (לעומת 6.8 שעות בדגם טרום מתיחת הפנים).
רמות גימור
ה-X5 המחודש בגרסת הדיזל ישווק ברמת הגימור M-Executive עם 7 מושבים ורשימת אבזור הכוללת פריטים כדוגמת מסך מולטימדיה "14.9 ("12.3 בעבר) כולל קישוריות לנייד ומשטח טעינה אלחוטי, מושבים קדמיים מחוממים, הגה מתכוונן חשמלית, גימור פנים עץ, גג פנורמי, מתלי אוויר, סגירת ואקום בדלתות,
מצלמת רוורס, כוונון חשמלי למושבי השורה השנייה לכניסה נוחה לשורה השלישית, חישוקי "20 ועוד.
גרסת הפלאג-אין תוצע ברמת הגימור M-Expressive עם 5 מושבים והיא מוסיפה מצלמות היקפיות עם מצלמת דרך, כוונון חשמלי מורחב למושבים הקדמיים שכעת גם מאווררים, חימום במשענות היד, חימום למושבי השורה השנייה הקיצוניים, מחזיקי כוחות מחוממים/מקוררים, סבכה מוארת, פקדי קריסטל, מערכת שמע "הרמן קרדון" עם 16 רמקולים וחישוקי "21.
מערך הבטיחות זהה בין שתי רמות הגימור וכולל את כל המערכות המקובלות יחד עם בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות בהיגוי למניעת תאונה, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת תנועה חוצה מאחור ומלפנים, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה בצומת, התרעת התנגשות צידית כולל התערבות בהיגוי למניעת תאונה, סיוע לנהג בתמרוני חירום, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור במהירות חניה, מניעת האצה פתאומית, זיכרון לנסיעה אוטונומית לאחור למרחק 50 מטר, התרעת עייפות, ובגרסת הפלאג-אין גם תאורה אדפטיבית.
ב.מ.וו X5 מנוע דיזל 3.0 ליטר ברמת גימור M-Executive יעלה 685,900 שקל (התייקרות של כ-51,000 שקל לעומת גרסת ה-M-Sport של הדגם היוצא)
ב.מ.וו X5 פלאג-אין 3.0 ליטר ברמת גימור M-Expressive יעלה 739,900 שקל (התייקרות של כ-41,000 שקל לעומת גרסת ה-M-Sport xDrive45e של הדגם היוצא)
ב.מ.וו X6
יחידת הנעה
ל-X6 המחודש בגרסת xDrive30d הנעה כפולה כמובן ומנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר כבעבר, אך כעת מותקנת בו מערכת מיקרו היברידית 48 וולט, ועל פי המפרט הטכני לא סייעה לביצועים או לצריכת הדלק, שכן למרות שההספק גדל ועומד כעת על 298 כ"ס (286 כ"ס למנוע הדיזל) ההאצה ל-100 קמ"ש נותרה זהה ואורכת 6.1 שניות. צריכת הדלק עומדת על 13.7 ק"מ לליטר, לעומת 14-14.5 ק"מ לליטר בדגם טרום מתיחת הפנים. תיבת ההילוכים נותרה זהה, פלנטרית עם 8 הילוכים.
רמת גימור
ה-X6 המחודש ישווק ברמת גימור אחת M-Expressive בעלת רשימת אבזור עשירה יותר הכוללת פריטים כגון מסך מולטימדיה "14.9 ("12.3 בעבר) כולל קישוריות לנייד ומשטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע "הרמן קרדון" עם 16 רמקולים, מצלמות היקפיות עם מצלמת דרך, מתלי אוויר, סבכה קדמית מוארת, גג פנורמי, גימורי פנים עץ, פקדי קריסטל, חימום במושבים הקדמיים, במשענות היד ובהגה המתכוונן חשמלית, חימום במושבים האחוריים, בקרת אקלים בעלת 4 איזורים, תא מטען חשמלי, חישוקי "22 ועוד.
בתחום הבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות, לצד בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות בהיגוי למניעת תאונה, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת תנועה חוצה מאחור ומלפנים, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה בצומת, התרעת התנגשות צידית כולל התערבות בהיגוי למניעת תאונה, סיוע לנהג בתמרוני חירום, תאורה אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור במהירות חניה, מניעת האצה פתאומית, זיכרון לנסיעה אוטונומית לאחור למרחק 50 מטר והתרעת עייפות.
ב.מ.וו X6 המחודש – מחירון
ב.מ.וו X6 מנוע דיזל 3.0 ליטר ברמת גימור M-Expressive יעלה 789,900 שקל (התייקרות של כ-45,000 שקלים לעומת גרסת ה-M-Superior של הדגם היוצא)
*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב".
הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***