צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5

סקודה מעדכנת את משפחת האוקטביה מהדור הרביעי (סדאן, סטיישן ו-RS) ומרעננת קלות את העיצוב, המולטימדיה והבטיחות. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה בישראל, נמסר כי האוקטביה המחודשת צפויה להגיע ארצה בסוף הרבעון השלישי של השנה, אך טרם ידוע אלו גרסאות בדיוק אך היבואנית בוחנת את כל האפשרויות.

עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני עבר עדכון קל, בחזית הרכב ישנן יחידות תאורה חדשות שחודרות במעט אל הפגוש. הפגוש עוצב כמעט מחדש עם סבכה תחתונה רחבה המתחברת אל כנסי האוויר שבצדדים, עדכון לעיצוב הפנימי של הסבכה העליונה ולוגו שעבר ליטוש קל. מאחור ישנו עדכון קל לחתימת התאורה של הפנסים, חלקו התחתון של הפגוש עודכן וכיתוב SKODA על דלת תא המטען בגופן החדש של המותג. תא הנוסעים שומר על העיצוב המוכר, פרט למסך מולטימדיה גדול יותר ובסקודה מציינים כי נוספו צבעים חדשים ושימוש רב יותר בחומרים ממוחזרים. גם ה-RS עברה עדכון דומה, עם גימורים חדשים לסבכה העליונה והתחתונה, צביעה שחורה לאזור כונסי האוויר, חישוקים חדשים, השחרה ליציאות המפלט ולוגו vRS חדש.

sportFive1360644 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

לפנסים הראשיים אופציה לתאורת מטריקס-לד מעודכנת, מערכת מולטימדיה בעלת מסך "10 כסטנדרט ("8 בעבר) ואופציה למסך "13, קישוריות אלחוטיות לנייד, ובעתיד הקרוב יוטמע בה ChatGPT. לוח המחוונים הדיגיטלי "10 הפך גם הוא סטנדרטי בכל רמות הגימור. לשקעי ה-USB הספק טעינה בקרוב תוצע אופציה לשליטה על הרכב מרחוק באמצעות אפליקציה, לטובת כניסה/יציאה ממקומות חניה צפופים ובתחום הבטיחות מערכת זיהוי התמרורים הורחבה ונוספה מערכת ניטור נהג שהופכת סטנדרט בעקבות תקנות הבטיחות האירופאיות.

יחידות הנעה
קו המנועים נותר זהה, כאשר אלו המוכרים בישראל נותרו דומים, אך על-פי סקודה גרסת הכניסה תצויד מעתה במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר בהספק של 115 ליטר ולא במנוע ה-1.0 ליטר (3 צילינדרים) הוותיק. למנוע זה תיבה ידנית עם 6 הילוכים או כפולת מצמד עם 7 הילוכים בגרסתו המיקרו-היברידית. כמו כן, גם לגרסת בעלת 150 כ"ס סידור דומה.

סקודה אוקטביה RS המחודשת - עכשיו עם 265 כ
סקודה אוקטביה RS המחודשת - עכשיו עם 265 כ"ס|צילום: ספורט 5

משנת 2025 תוצע גרסת בנזין בנפח 2.0 ליטר והנעה כפולה בהספק של 204 כ"ס. נהגי המוניות ימשיכו עם גרסת הדיזל בנפח 2.0 ליטר, 150 כ"ס, המשודכת גם כן לתיבת DSG 7 הילוכים.
 
ה-RS הספורטיבית תמשיך גם היא עם מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר, אך ההספק עלה ב-20 כ"ס ועומד כעת על 265 כ"ס, בדומה לשדרוג אותו עברה פולקסווגן GTI המחודשת.

גרסת הפלאג-אין טרם הוצגה, אך ככל הנראה גם היא צפויה לעבור למנוע ה-1.5 ליטר (במקום ה-1.4 ליטר), בדומה לזה שהוצג בסקודה סופרב PHEV וכן גם בגולף המעודכנת.