צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
דונגפנג בוקס (צילום: ספורט 5)
דונגפנג בוקס|צילום: ספורט 5

קונצרן דונגפנג הוא אחד מהגדולים בתעשיית הרכב הסינית ובנוסף לכך שהוא מחזיק במגוון רחב של מותגים הוא גם מייצר רכבים לשוק המקומי עבור פיג'ו, סיטרואן, הונדה, ניסאן ואינפיניטי. אחד המותגים המוכרים כאן בישראל הוא Voyah המשווק באמצעות מטרו מוטור, וכן גם מותג Forthing שזיכיון הייבוא שלו נמצא בידי UMI, אך טרם החלה פעילות רשמית בישראל.

כעת הכריזה מטרו מוטור על קבלת זיכיון הייבוא למותגים נוספים של הקונצרן המיועדים לשיווק באירופה, מדובר בארבעה מותגים, כאשר שלושה מהם יאוחדו תחת שם אחד.

MHero
המותג המסקרן ביותר הוא MHero (Mengshi, לוחם) שיציע רכב שטח קשוח ובעיצוב אגרסיבי העונה לשם 917, כאשר באירופה יתכן ויקבל את השם MHero 1. דגם זה הוצג בשנת 2022 ומציע שתי יחידות הנעה, האחת חשמלית לגמרי והשנייה כמאריך טווח. מבחינת מידות הוא גדול במעט מטויוטה לנד קרוזר החדש; אורכו 498.7 ס"מ, רוחבו 208 ס"מ, גובהו 193.5 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 295 ס"מ.

ל-917 יש למעשה ארבע מנועים חשמליים הממוקמים בכל פינה, ובהספק כולל של מעל ל-1,000 כ"ס. תצורה זה מאפשרת חלוקת מומנט לפנים/אחור וימין/שמאל והורדת כוח יעילה בתמרוני שטח שונים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.2 שניות וסוללת 142.7 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 505 ק"מ.

דונגפנג EPI 007 (צילום: ספורט 5)
דונגפנג EPI 007|צילום: ספורט 5
Nammi, Epi ו-Aeolus
שלושת המותגים הללו יאוחדו תחת השם "דונגפנג" באירופה. כך למשל יתכן ונפגוש בגרסתו הסינית של דאצ'יה ספרינג העונה לשם NAmmi נאנו EX1 ומשווקת עם אותה יחידת הנעה או במכונית קומפקטית קטנה בשם Nammi 01 (אורך 403 ס"מ, רוחב 181 ס"מ, גובה 157 ס"מ, בסיס גלגלים 266 ס"מ) ולה סוללה צנועה בקיבולת של 31.45 או 42.3 קוט"ש וטווח נסיעה של 330 או 430 ק"מ, בהתאמה (בתקן CLTC). דגמי eπ (Epi) ממותגים כ"פרימיום" וה-007 היא מכונית מנהלים שתתחרה היישר באקספנג P7
מא ליי מנכ
מא ליי מנכ"ל הייצוא והייבוא העולמי של דונגפנג ותומר קומרוב מנכ"ל מטרו מוטור|צילום: ספורט 5

מא ליי (Ma Lei) מנכ"ל הייצוא והייבוא העולמי של דונגפנג מסר כי "זה הזמן הנכון עבור דונגפנג להתרחב ולהיות יצרן רכב מוביל גם באירופה. לדונגפנג אסטרטגיה ארוכת טווח עבור השוק הישראלי. לשם כך, דונגפנג זקוקה לשותף יצירתי ומשמעותי כמו מטרו, על מנת להצליח ואנו שמחים על הרחבת שיתוף הפעולה. מטרו כבר הוכיחה כי היא שותף לדרך, ומערכת היחסים הקרובה שנבנתה בין החברות תייצר עבור שתיהן את ההצלחה אליה אנו מכוונים".

תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור מסר כי "היצירתיות והנחישות של מטרו, מערכת היחסים הקרובה מול היצרן וכן ההצלחה של VOYAH בישראל, גרמו לדונגפנג לבחור במטרו כשותף וכיבואן הנכון עבורה בישראל ואפשרו לנו להרחיב משמעותית את שיתוף הפעולה המוצלח עם דונגפנג, אחת מקבוצות הרכב הגדולות בעולם. שיתוף הפעולה מבטיח את צמיחתה של מטרו בשנים הקרובות ואת הפיכתה לאחת החברות המובילות בשוק הרכב. במהלך השנה יגיעו מספר דגמים חדשים שמופנים למרכז השוק בסגמנטים שונים. להכרזה של דונגפנג על כוונתה להיות יצרן רכב מהמובילים באירופה תהיה השפעה ישירה ומשמעותית על שוק הרכב בישראל".