היא הייתה הלהיט הכי גדול של מאזדה בכל הזמנים וכאן בישראל היא הייתה אחת הפופולאריות ביותר עם שלל גרסאות משפחתיות וספורטיביות. המהפכה שהיא עברה לפני 4 שנים שהפכה אותה לעגלגלה ונחשקת יותר, הגיעה עם עלייה במחיר ופחות טכנולוגיה בחלק הפנימי ובמנוע, מה שגרם לה לשמור על הקלפים החזקים אבל להתדרדר במכירות מול היריבות שלה וגם גרסת הקרוסאובר שלה לא הביאה איזושהי בשורה מעניינת והיא פנתה בעיקר לחובבי מאזדה שרצו קרוסאובר קומפקטי משפחתי, וגם קיבלו את אותה גברת עם שינוי של אדרת.
עכשיו, 4 שנים אחרי אותה מהפיכה החליטו במאזדה להעלות הילוך ולצאת לשוק עם כמה דגמים ובמרכז השדרה המאזדה 3. אין אמנם פרטים רשמיים אודות המכונית ומערכת ביטחון השדה של היצרן היפני מצליחה למנוע צילומי ריגול, אבל יש כמה פרטים שכבר אפשר לדווח לפי פרסומים זרים בעיקר באירופה, שם המכונית צריכה להתמודד מול פיג'ו 308, אופל אסטרה וקיה סיד החדשה. שני השינויים המשמעותיים תחת מכסה המנוע הם הוצאתו של מנוע 2.0 ליטר מליין המנועים והחלפתו במנוע 2.5 ליטר בהספק 190 כוחות סוס. עוד נודע כי המכונית לא תגיע יותר עם תיבת הילוכים ידנית והאופציה היחידה באירופה תהיה עם תיבה אוטומאטית.
הלקוחות יכולים לצפות גם לשדרוגים ברשימת האבזור והבטיחות כאשר הכיוון הוא העלאת הסטנדרט שיתאים ללקוחות באירופה. המכונית מתוכננת להפציע לקראת סוף השנה והמכירות באירופה תהיינה בתחילת השנה הבאה. בשלב זה לא מדובר על גרסאות מחושמלות או היברידיות אבל היצרן היפני שומר את רוב הקלפים קרוב לחזה וייתכנו עדכונים והפתעות.