(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן)|צילום: ספורט 5
sportFive1340331 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

פיג'ו 2008 בדור השני הוצג באמצע 2019, כאשר 4 שנים לאחר מכן עבר מתיחת פנים שהגיע כעת לישראל. מתיחת הפנים הציגה חזית עדכנית, עם סבכה בעיצוב רחב יותר וסמל המותג החדש בהשראת הסמל האייקוני משנות ה-60. לפנסים הקדמיים חתימת תאורה חדשה ותאורת יום בסגנון טפרי האריה בפגוש החדש. בפרופיל נפגוש בחישוקים בעיצוב חדש ומאחור השינוי קל ונוגע לחתימת תאורת לד חדשה לפנסים האחוריים וגופן חדש לשם המותג. מבפנים השינוי קל עוד יותר וכולל מסך מולטימדיה חדש ובמקום ידית ההילוכים האלקטרונית ישנו כפתור (שכבר הגיע בשלהי הדגם טרום מתיחת הפנים).

יחידת הנעה
במסגרת אותה מתיחת פנים, קיבל ה-2008 את מנוע ה-1.2 ליטר מיקרו-היברידי החדש בהספק של 136 כ"ס (+6 כ"ס) ושידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים וכן את יחידת ההנעה החשמלית החדשה בעלת הספק של 156 כ"ס (+20 כ"ס) וסוללה גדולה יותר 54 קוט"ש (+4 קוט"ש) המאפשרת טווח נסיעה של 406 ק"מ. גרסאות אלו טרם הגיעו ארצה, אך מהיבואנית, קבוצת לובינסקי, נמסר כי הן יגיעו במחצית השנייה של 2024. גרסת הדיזל לא מוצעת עוד בדגם זה.

בשלב זה ה-2008 המחודש יסתפק במנוע ה-1.2 ליטר הוותיק, המספק 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, כאשר על פי מפרטי הרכב ההאצה ל-100 קמ"ש הפכה איטית ועומדת על 9.1 שניות (+ 0.3 שניות), נתון צריכת הדלק המשולבת נותר זהה ועומד על 16.6 ק"מ לליטר.

sportFive1340332 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

רמות גימור
פיג'ו 2008 המעודכן ימשיך להציע 3 רמות גימור כבעבר, עם שינויים קלים לעומת הדגם טרום מתיחת הפנים (השינויים בסוגריים).

גרסת הכניסה "אקטיב" כוללת פריטים כגון מסך מולטימדיה "10 ("7 בעבר) וקישוריות אלחוטיות לנייד (חוטי בעבר), חיישני גשם ותאורה, בקרת שיוט רגילה, חישוקי "16 ועוד. נציין כי הקיפול החשמלי למראות הצד ומצלמת הרוורס המקורית עם מבט-על הושמטו מהמפרט המעודכן וכעת מוצעת מצלמת רוורס בהתקנה מקומית ובתוספת תשלום.
מערך הבטיחות נותר ללא שינוי וכולל את כל המערכות המקובלות יחד עם התרעת עייפות ומערכת זיהוי תמרורים.

רמת הגימור "אלור" (מחליפת ה"פרימיום") מצוידת במפתח חכם עם חיישן קרבה (מפתח חכם רגיל בעבר), חיישני חנייה קדמיים (חדש ברמת גימור זו), מצלמה אחורית וקדמית (חדש), לוח מחוונים דיגיטלי "10 רגיל (תלת ממדי בעבר), מראה נגד סנוור, בלם יד חשמלי, מראות צד מתקפלות חשמלית, ריפוד בד משולב עור, חישוקי "17 ועוד.
בתחום הבטיחות לגרסה זו גם רדאר בנוסף למצלמה והיא משדרגת את יכולות מערכת בלימת החירום האוטונומית עד למהירות של 140 קמ"ש ומזהה גם דו-גלגלי, מוסיפה מערכת התרעת רכב בשטח מת (חדש ברמת גימור זו), בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב ומערכת זיהוי תמרורים מורחבת. אגב, תוספת מערכות אלו הקנו לגרסה זו ציון של 5 כוכבים במבחן הבטיחות האירופאי, בעוד גרסת הכניסה זכאית ל-4 כוכבים.

רמת הגימור GT הבכירה מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי תלת-ממדי, משטח טעינה אלחוטי (חדש), גג פנורמי, מושבים ספורטיביים עם תפירה ירוקה גם בהגה, דוושות אלומיניום, תאורת לד ייחודית, צביעה דו-גונית וחישוקי "18. בבטיחות ישנה כעת גם מערכת מעבר אוטומטי לאורות גבוהים.

פיג'ו 2008 המחודש – מחירון (בהשוואה למחירון ינואר 2023)
פיג'ו 2008 ברמת גימור Active יעלה 145,990 שקל (התייקרות של 7,000 שקל)
פיג'ו 2008 ברמת גימור Allure יעלה 148,990 שקל (התייקרות של 3,000 שקל)
פיג'ו 2008 ברמת גימור GT יעלה 158,990 שקל (התייקרות של 2,000 שקל)



תחרות רכב השנה 2023 יצאה אל הדרך: על הזוכה בתחרות נכריז במסגרת משדר חגיגי שיערך ב-28.12.23 בערוץ 5+ ואתם יכולים להצביע ולהשפיע ובין המשתתפים יוגרלו שוברים בסך 500 ש"ח. ההצבעה תיסגר ב-26.12, הזדרזו להצביע - כנסו לאיזור הבחירה >>>
*** בתחרות מכונית השנה 2023 מתמודדות מכוניות חדשות או דור חדש (למעט החרגות) לדגמים שהושקו בישראל באופן רשמי בין החודשים דצמבר 2022 לדצמבר 2023 ***