אז ככה: במקום אותם 11 דגמים יגיעו רכבים חדשים ובעיקר מחושמלים, ובעידן הנוכחי זה חשוב עוד יותר כי הנה אנחנו מגיעים למצב שבו חשמלית אחת יורדת מפסי הייצור וחשמלית אחרת מגיעה במקומה. ירידה במכירות היא תמיד השיקול הראשון לביטול ייצור של דגם כלשהו ובמקרה של יצרנית המכוניות הצרפתית רנו, מדובר בשני דגמים שחלה ירידה תלולה במכירות שלהם: רנו טווינגו ורנו ZOE. אם הראשונה איבדה מהפופולאריות כמו יריבותיה ובכלל הפלח של דגמי מיני הולך ונעלם, הרי שבמקרה של הרנו ZOE החשמלית, מסתבר כי ימיה היפים מאחוריה והיא כבר איננה חשמלית עירונית נדירה כח אם אחת מיני רבות ואין תועלת להמשיך ולפתח אותה אלא לייצר דגם חדש עם טכנולוגיה חשמלית ע"ע רנו R5 שלמעשה תחליף את הטווינגו ואת ה-ZOE גם יחד.
מכונית אחרת שעוברת תהליך של צלילה במכירות היא סמארט ForTwo אשר מיוצרת בשיתוף עם אנאוס כחלק משת"פ בין היצרנים, אבל הקהל באירופה דוחק לא רק את מכוניות המיני העממיות אלא גם את היוקרתיות שבהן והסמארט (אחות של רנו טווינגו) תיפרד מהעולם בשנה הבאה אף היא, וכל זאת כאשר המותג עצמו נמצא על סף מהפיכה גדולה תרתי משמע עם דגמים משפחתיים חשמליים מבוססי טכנולוגיה של ג'ילי הסינית בשיתוף מרצדס.
חיתוך יוקרתי
יצרנית המכוניות מרצדס תיפרד מדגם C קלאס קופה וקונברטיבל וגם מדגם E קלאס קופה וקונברטיבל. כמו בדגמים הקטנים, במרצדס מרגישים את איבוד הגובה במכירות של הדגמים הללו בעיקר עקב הנהירה של הלקוחות למכוניות יוקרה חשמליות וההשקעה בפיתוח דגמים חשמליים לגרסאות הללו איננה כדאית ועדיף לה למרצדס להשקיע בדגמים יותר פרקטיים. מרצדס איננה היצרנית הגרמנית היחידה שתקטין את הפורטפוליו שלה. גם אאודי תעשה זאת ומי שתיעלם מהמפה המוטורית היא אאודי A5 קופה ואחותה האאודי A5 קונברטיבל. לסיום פרק הפרידות בתחום היוקרה נציין את שידוד המערכות במזראטי (סטלנטיס) שיוביל לפרידה ממזראטי גיבלי לטובת גרסאות מחושמלות אחרות.
רענון פרקטי וספורטיבי
רענון הדגמים של סטלנטיס לא מתחיל ונגמר במזראטי אלא עבר גם לאופל, שם יוותרו על הקרוסלנד שבנוי במשותף עם פיג'ו 2008 הישנה. בפולקסוואגן מכינים מקום במוזיאון למיניוואן הוותיק שנקרא פולקסוואגן טוראן וגם לפולקסוואגן ארטאון המשפחתית הגדולה של היצרן הגרמני שכבר קיבל יורשת חשמלית בדמות ID 7. הדגם האחרון בסקירת הדגמים שייעלמו מהשוק בשנה הבאה הוא טויוטה GR86 אשר חרף ההתלהבות מהביצועים שלו והיותו אהוב על ידי חובבי רכב ונהיגה ספורטיבית, המכירות שלו לא ממש היו חביבות וגם המכונית הזאת תיעלם מהפה.
תקנות יורו 7 יובילו לקיצוצי דגמים נוספים
תקנות זיהום האוויר יורו 7 תיכנסנה לתוקף ביולי 2025 ויצרניות הרכב שניסו לקבל דחייה, עיכוב או כל סוג של הקלה בעניים נתקלו בסירוב חד משמעי של האיחוד האירופי. לפיכך, היצרנים מתכוננים לגל הבא של הקטנת פליטת המזהמים הממוצעת וזה אומר כי השנתיים הקרובות תהיינה קריטיות לדגמים אחרים שיצטרכו לעבור שדרוג בפליטת המזהמים או שגם הם יגיעו למוזאוני הרכב ברחבי היבשת הישנה.