סוזוקי פרסמה לאחרונה מספר הדמיות/תמונות של רכבי קונספט שעתידים להשתלב בהיצע בשנים הקרובות יוצגו בכינוס הניידות והרכב ביפן בסוף החודש. זהו נדבך מתוך הפעילות הכלכלית של המותג לחשמל את שורותיו בצורה הדרגתית עד שנת 2030. בין הדגמים שהוצגו נדון העדכון המבוקר של סוזוקי סוויפט שיקבל מערכת הנעה חסכונית יותר ואבזור בטיחותי נרחב, רכבי קיי קאר (זעירים) המוקדשים רק לשוק היפני וכן דגם אחד אסטרטגי, גלובלי - סווקי evx.
ה-EVX הוצג ממש בתחילת השנה כדגם "מחקר" זמני, וסומן כאחד מכלי הרכב האסטרטגיים החשובים שלהם, שכן הוא ימלא את הוואקום בהעדרו של רכב כביש שטח 4X4 חשמלי מלא, "עם ה-DNA של המותג והמורשת ההסטורית שלו", כך נמסר בזמן חשיפתו. התמונה החדשה שפורסמה מקרבת אותו צעד נוסף לייצור סדרתי, שככל הידוע יחל בשנת 2025. השינויים בינו לבין הרכב הרעיוני ניכרים בעיקר בצבר הפנסים, הפגושים וחתימות ה-LED אולם הדגם שיעלה לכבישים יאבד כנראה עוד כמה קישוטים לטובת מראה מסורתי ורגוע יותר.
פרופורציונלית, מדובר בקרוסאובר סגמנט C, עם אורך של 4.3 מ', רוחב של 1.8 מ' וגובה של 1.6 מ', עם סידור הושבה לחמישה אנשים ותא מטען קומפקטי אך שימושי, על אף מיקום המערכות החשמליות. אלו מידות שמציבות אותו במקביל ל-S קרוס אך עם מרכב ארוך יותר בכמעט עשרה סנטימטרים מהויטארה.
בכל הכרוך ביכולות שלו, חלק ניכר מהמכללים הם תרומת טויוטה, חברת BYD, כאשר בסוזוקי מדברים על סוללת 50 קווטש בלבד, עם טווח נסיעה של 550 קילומטרים לפי מדדי ה-MIDC הנהוגים בהודו (מהשווקים הרווחים ביותר של סוזוקי ו-מארוטי בכל תולדותיה). באירופה, וגם בישראל סביר שהטווח הריאלי שלו הוא באזור ה-400 קילומטרים עד התרוקנות. הספקים, ביצועים ושאר נתונים, טרם ידועים בשלב זה.
מה הלאה?
לסוזוקי, יצרן שבנה את היסודות שלו על מנועי בנזין קטני נפח ועכברי שדה וגבעות, אין שאיפות מרחיקות לכת בתחום החשמלי, אך הם בפרוש מאותתים שהכניסה שלהם לזירה נעשית בזהירות, בצורה מאוד מחושבת ובתנאים ובאמצעים שחיזקו את המוניטין של המותג כיצרן רכבים עממיים לאורך ההסטוריה. המחיר של הדגם באירופה צפוי להיות אטרקטיבי, בהתחשב בכך שהדגם יוצע עם הנעת 4X4 בעלת מספר מצבי כיול.
החברה משווקת בזמנים אלו טכנולוגיות מיקרו היברידיות (פשרה כמעט לא רלוונטית למי שחפץ בחסכון ניכר בדלק) ורק לפני שנה חשפו את הרכב ההיברידי המלא הראשון שלהם, ה-S קרוס ההיברידי. אלו הכינו את התשתית למהפכה הגדולה, שכן עד שנת 2030 יוסיפו עוד ששה כלי רכב חשמליים 100%. בחברה מעריכים שנתח המכירות של הרכב החשמלי יהווה כ-20% מכלל המסירות ביפן בשבע השנים הקרובות. באירופה, הנתון הזה יגיע ל-80%.