סקודה חשפה הערב (ד') את הקודיאק החדש לשנת הדגם 2024. על אף שעיקר תשומת הלב בקונצרן VW וכלל החטיבות (מלבד סיאט) מופנית אל הנעה חשמלית, הדור השני של מוביל הנוסעים יהיה וורסטילי מאי פעם בכל הכרוך ביחידות הנעה: הוא ישווק לא רק עם מנועי בנזין, דיזל ומנועים מיקרו היברידים אלא בפעם הראשונה ישלב גם מערכת פלאג-אין הייבריד עם טווח נסיעה של 100 קילומטרים לפי מחזור WLTP.
עיצובית הקודיאק לא פוזל הרחק מהמקורות שלו ב-2017 אך בשל הזמנים, מאמץ הופעה עגלגלה יותר ופחות רבועה מהדור הקודם, כאשר השינויים הבולטים הם בשבכה וביחידות התאורה מלפנים ומאחור, וכן ניסו לשוות לו מראה דמוי קופה עם סיומת תלולה במעט לכוון קורות C. בדומה למספר רכבים חדשים שהוצגו לאחרונה בקונצרן, בהם פולקסווגן טיגואן, הקודיאק מבוסס על אבולוציה של רצפת ה-MQB; כמיטב המסורת ישווק בחמישה או שבעה מושבים, ובצד הפרופורציות צוין כי הדגם החדש גדול יותר מקודמו עם אורך שצמח בששה סנטימטרים ל-4.76 מ', וכן תא מטען בנפח 900 ליטרים. שאר המידות, פרט לגובה שצומק ב-2 ס"מ, נשארו כפי שהיו.
תא הנוסעים מציע שילוב בין ארבעה מוטיבים כולל גרסת הספורטליין בתמה מושחרת וחישוקי ספורט. בסקודה מציינים איכות חומרים גבוהה יותר, הקפדה יתרה על תפירות, ריפודים ושימוש בחומרים בני קיימא וכן יוצע הקודיאק בתשעה גוונים מובחנים. מערכת המדיה הראשית מבוקרת על ידי מוניטור מרחף במפלס העליון המרכז בתוכו את מרבית הפעולות, בגדלים שינועו בין 8-13 אינץ' (תלוי בגרסה) אך לקודיאק גם הפעלה נפרדת, פיזית לבקרת האקלים וכן מקבל תצוגה עלית מתקדמת, שפע שקעי USB-C עם טעינה סלולרית ב-45 וואט, צמד משטחי טעינה אינדוקטיביים ב-15 וואט ועוד הרבה תוספות. עוד שינויים ארגונומים טמונים בתעלה הראשית, שמאבדת את ידית ההילוכים המסורתית לטובת הצמדתה לגלגל ההגה כדי לפנות שטחי אחסון.
לקודיאק תהיינה כאמור מספר יחידות כוח, אך שתי השימושיות, הידידותיות לכיס ולסביבה הן ה-1.5 ל' טורבו מיקרו היבריד וגרסת הפלאג-אין הייבריד. לראשונה הספק מרבי של 150 כ"ס ותיבת שבע מהירויות דו מצמדית וביצועים די דומים למנוע ה-1.5 ל' טורבו הקיים. גרסת הכלאיים מציעה 204 כ"ס, תיבת שש מהיריות דו מצמדית וסוללת 25.7 קווטש, לה כפי שצויין טווח נסיעה מרבי של 100 קילומטרים ובקרת טעינה עד 50 קילוואט. למרבה הצער, דגם זו לא ישווק בשבעה מושבים אלא רק בסידור המותאם לחמישה נוסעים, ותא המטען גם נאכל קלות על ידי המערכת החשמלית ומסתפק ב-745 ל'.
מנועים נוספים הם דגמי דיזל עם 150 ו-193 כ"ס, מנוע בנזין טורבו הנעה כפולה עם 204 כ"ס וכן תהיה לקודיאק גרסת ביצועים מסדרת RS עם הנעה כפולה והספק מרבי של 265 כ"ס.
חידושים טכניים עמוקים בקודיאק 2024 נמצאים בנוחות הנסיעה וכיול המתלים. בסקודה טיפלו בכל מערכת הבולמים שלו, השיכוך ואיזון התנודות, וכעת הוא מצויד בגרסה מעודכנת של ה-DCC דינאמיק פלוס, המאפשרת בחירה בין מספר מצבי נהיגה שונים המשפיעים על קשיחות או נינוחות, אופי תיבת ההילוכים ומהירות ההיגוי. בצד הבטיחות, כל המערכות של הקונצרן עלו לסיפונו כולל בקרה המונעת כניסה מסוכנת לצמתים וחמיקה ממכשול, סטיה מנתיב משופרת ופיקוח על שטח נסתר במראות הצד עם פעולה מלוטשת מבעבר. במדינות שהרגולציה מאפשרת, ניתן להשתמש באפליקציה ייעודית כדי להשחיל אותו למקומות חניה. בחלק מהחבילות היקרות, לקודיאק אבזור ייחודי, כמו למשל במת סאונד של 'קאנטון' עם 14 רמקולים וריפודים מהודרים.
קשה להמעיט בחשיבות האסטרטגית של הקודיאק אחרי שנערמו לזכותו יותר מ-840 אלף יחידות בשבע שנים, מתוכן אלפי מכירות גם בישראל. התייקרות? אם נשים בסוגריים את גרסת ה-PHEV, שעתידה להיות מאוד יקרה (כמו כל רכבי הפלאג-אין הייבריד בארץ), סביר שהדגמים הקונבציונליים לא יזנקו במחירם בצורה דרמטית. באירופה יחלו המכירות רק בפברואר, כך שעוד מוקדם לדעת מתי בדיוק נראה אותו כאן במהלך השנה הבאה.