(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן)|צילום: ספורט 5
מיצובישי ASX, תאום זהה לרנו קפצ'ור (צילום: ספורט 5)
מיצובישי ASX, תאום זהה לרנו קפצ'ור|צילום: ספורט 5

יצרנית המכוניות היפנית מיצובישי, שנרכשה על ידי ניסאן ושייכת לברית רנו-ניסאן, עוברת תקופה מאוד מאתגרת בשנים האלה. תחילה התכוונה היצרנית לצאת מהשוק האירופאי, אך בהמשך הוחלט להישאר ולהיעזר ברנו עם "שכפול" דגמיה לדגמי מיצובישי ומיתוג תחת השם של היצרנית היפנית, זאת למרות שאין כמעט שום דבר מקורי לכאורה שמיצובישי עצמה הכניסה לתוך הדגמים הללו, "הנדסת סמל" קלאסית.

הכוונה כמובן למיצובישי קולט החדשה, שהיא לא אחרת מרנו קליאו מהדור החמישי, וכך גם מיצובישי ASX החדש שהוא לא יותר מאשר רנו קפצ'ור שקיבל מיתוג מיצובישי. מצב זה יוצר בעיות זהות לא פשוטות בשווקים רבים, כמו גם בישראל, וההחלטה שלא להביא את הדגמים הללו ארצה נובעת לכאורה מאותה בעיית זהות ולפיכך מיצובישי זקוקה נואשות לדגם חדש ומרענן שיציג הרבה מעבר לשם שמגיע מהעבר. אחת הדוגמאות הטובות היא מיצובישי אקליפס שהחזירה את השם בגלגול נשמות חדש אבל עם מכונית חדשה עם תכונות "מיצובישיות" על כל המשתמע מכך, אבל אז הסיפור קיבל תפנית והמיצובישי הבאה שנחתה כאן היא האאוטלנדר מהדור הרביעי שנמכר עוד קודם בארה"ב גם כניסאן רוג (אקס טרייל) עם לא מעט דמיון בין שני רכבי הפנאי. שנה וחצי חלפה מרגע הגעת ההאוטלנדר עד שגם האקס טרייל נחת כאן, מה שהספיק לסלול את הדרך להצלחת האאוטלנדר, ובצדק רב.

לאחרונה הופיע ציוץ בחשבון האינסטגרם של מיצובישי ובו מופיעה צללית של מכונית חדשה שתגיע ב-2025. מיצובישי לא ממהרים להכריז על שם הדגם ולא יוצאים בהצהרות כמו The New... כפי שראינו במקרים של הקולט וה-ASX, אבל מה שכן אפשר לדעת על המכונית ובעיקר על האפשרות שהיא תגיע לישראל, הוא שמדובר בדגם חשמלי שמבוסס על הרנו סניק החשמלית החדשה. הארכיטקטורה החשמלית של המיצובישי החדשה תגיע מחברת הטכנולוגיה Ampere שממומנת על ידי רנו ותפקידה לפתח טכנולוגיה חשמלית וחלקה נחשף בהתייחס לסניק החשמלית עם מנועים בהספקים של 170 או 220 כ"ס והנעה קדמית. המנועים מקבלים את האנרגיה מסוללה של 60 או 84 קוט"ש, כשלנתון הזה השלכה ישירה על טווח הנסיעה בין הטעינות עם 420 ק"מ לסוללה הקטנה ו-625 ק"מ לסוללה הגדולה בתקן WLTP.

גורלה של המיצובישי החשמלית החדשה יוכרע בעיקר על סמך ההבדלים בינה לבין הסניק החשמלית של רנו. מהצללית שפורסמה ניכר כי החרטום של המכונית היפנית וחתימת האור בפנסים האחוריים שונים מאלה של המכונית הצרפתית, איתות טוב לאלו שיתמקדו בהבדלים בכדי למצוא אופי ואישיות אחרת בין הצרפתיה ליפנית. המידות החיצוניות תהיינה ככל הנראה דומות עד זהות וגם רשימת האבזור עשויה להגיעה ממדפי המוצר של רנו, כשם שזה קרה בשתי המכוניות האחרונות. כך או אחרת, טרם ראינו רמז לעיצוב הפנימי, וכאן יש עוד אפשרות שמיצובישי תציע משהו מקורי שיבדל בין הדגמים.

המכונית תגיע לייצור סדרתי כדגם 2025, מה שאומר שהיא תוצג במהלך השנה הקרובה, ואם הקונספט של רמת המחירים יהיה דומה לקולט ול-ASX החדשות, אז ככל הנראה שהמיצובישי החדשה תהיה פחות יקרה מהסניק החשמלית שעד כה טרם ידוע אם היא תגיע ארצה ע"י היבואנית פריזבי, מאחר ועניין המחיר הוא הפקטור המשמעותי ביותר. אם היצרנית הצרפתית תגבה מחיר יקר עבור הסניק המחושמלת, זהו אור בקצה המנהרה עבור מיצובישי והיבואנית כלמוביל בישראל.



תחרות רכב השנה 2023 יצאה אל הדרך: על הזוכה בתחרות נכריז במסגרת משדר חגיגי שיערך ב-28.12.23 בערוץ 5+ ואתם יכולים להצביע ולהשפיע ובין המשתתפים יוגרלו שוברים בסך 500 ש"ח. ההצבעה תיסגר ב-26.12, הזדרזו להצביע - כנסו לאיזור הבחירה >>>
*** בתחרות מכונית השנה 2023 מתמודדות מכוניות חדשות או דור חדש (למעט החרגות) לדגמים שהושקו בישראל באופן רשמי בין החודשים דצמבר 2022 לדצמבר 2023 ***