סקודה זיהתה ב-2018 וואקום כלכלי בין האוקטביה לבין הפאביה, אותו היא החליטה למלא כשנה לאחר מכן במכונית קומפקטית, נגישה ונינוחה בשם סקאלה (SCALA), שאת בכורתה העולמית עשתה מכל המקומות בעולם כאן מתחת לאף שלנו בפתח תקווה.
הסקאלה לא הייתה להיט מכירות גדול. אבל היא נתנה מענה לא רע למשפחות קטנות בסגמנט C בזכות מרחבי פנים נדיבים ומנועים אנרגטיים ובעיקר נוחות נסיעה מרשימה. העתיד הרחוק שלה לוט בערפל כרגע לאור הכרסום של העידן החשמלי במארג הקונבציונלי אבל בינתיים היא תקבל מתיחת פנים, ואלה האיורים הראשונים לפני החשיפה בעוד כמה שבועות.
הסקאלה, תמשיך, כמו קודמתה להתבסס על רצפה מודולארית מסוג MQB המשרתת בין היתר את פולקסווגן גולף, והיא תשמר את הפרופורציות השימושיות שלה עם אורך כולל של יותר מ-4.36 מ' ובסיס גלגלים של לפחות 2.68 מ' בדגם המעודכן.
במסגרת החידושים שלה, ניתן לראות שסקודה מאמצת פנסים במראה ספורטיבי יותר, סיומת התקרה תהיה דמוית קופה, הגריל עודכן ומיישר קו עם אוקטביה והקרוסאוברים ובכלל, מסתמן שהיא תראה קצת יותר מושכת ופחות שגרתית מהדגם המקורי מלפני שלוש וחצי שנים.
תא הנוסעים צפוי לעבור עדכונים דומים לאלו שחווינו בפביה החדשה, וזה אומר מערכות בטיחות חדשות, מוניטורים מעודכנים ואיכות גבוהה יותר. סקודה לא עתידה לגייס מנועים יותר מדי מתוחכמים, וזאת על מנת לשמר מחיר אטרקטיבי, ועל כן היא תמשיך עם יחידות ה-TSI המוכרות בהספק של 110 ו-150 כ"ס, בצימוד אל תיבה דו מצמדית. ייתכן שיופיעו מנועים עם צנרת מיקרו-היברידית.
הסקאלה הנוכחית משווקת בארץ במחיר התחלתי של 130 אלף שקל. חידושים דומים אגב יולבשו על סקודה קאמיק שיוצג גם הוא בתחילת אוגוסט.