מנוע הדיזל גוסס. המכירות באירופה בהאטה מורגשת, המותגים מקצצים בשורותיהם ומעדיפים היברידי או בנזין היברידי, ואין מנוס בלצאת בהצהרות חגיגיות על קבורתו. אז הנה: וולוו, בבעלות ג'ילי הסינית מאז 2010, הכריזה במסגרת ועידת האקלים בניו יורק כי החל ברבעון א' של 2024 היא לא תייצר מנועי דיזל לרכבים הפרטיים.. מבחינת וולוו מדובר במהלך שמאמת את מחויבותם להפוך ליצרן רכבים חשמליים בלבד משנת 2030. בשנתיים האחרונות חשפו שני רכבי כביש שטח חשמליים, ה-EX30 ו-EX90, ובשנה הבאה יוצג המיניוואן החשמלי.
"רק לפני ארבע שנים מנועי דיזל היו הבחירה המועדפת של לקוחות וולוו, ולא הם בלבד - גם בקרב יצרנים אחרים", מצהירים בחברה. "למעשה, רוב רכבי וולוו שנמכרו בשנת 2019 צוידו במנועי סולר, שעה שהמפכה החשמלית רק הייתה בשלביה המקדמיים. מאז, התהפכו המגמות בהתאם להתפתחויות בשווקי הרכב, תקנות זיהום האוויר, רגולציות - הכול מתמקד בחשמל", אומרים בחברה.
לשם השוואה, בשנת 2022, שיעור רכבי הדיזל החדשים שנמכרו על ידי וולוו הסתכם ב-9% בלבד. מנועי דיזל פולטים אמנם פחות CO2 מרכבי בנזין, אך פליטת ה-NOx שלהם גבוהה יותר ומסוכנת יותר לבריאות בערים הצפופות. בוולוו מציינים כי לדעתם הנהגים מבינים את החשיבות הסביבתית של המנועים החשמליים ובמיוחד נוכח משבר האקלים שמשפיע על חלקים נרחבים בכדור הארץ.
אנשי וולוו המשיכו לתאר את המנוע החשמלי לא רק כחלופה נקיה, אלא גם פחות מסובכת - ולכן אמינה יותר, ואיכותית. "מנועים חשמליים הם העתיד; הם עדיפים על מנועי בערה. מפיקים פחות רעש, פחות רועשים, פחות רוטטים, ועלויות התחזוקה נמוכות בשיעור חד מרכבי בערה", כך אומר מנכ"ל וולוו פרטיות ג'ים רואן. "נמשיך לעמוד בתחזית שלנו - ונמשיך לייצר רכבי וולוו חשמליים בסטנדרטים שהלקוחות שלנו מכירים".