יונדאי פרסמה את התמונות הראשונות של סנטה פה החדש: חילופי הדורות (אנחנו כבר סופרים חמישה מהם) היא מהפכה של ממש, עם המעבר לצורות מרובעות ומסיביות בהתאם לדגמים האחרונים של החברה הקוריאנית. כרגע מדובר בתצוגה מקדימה בלבד/טיזר: הופעת הבכורה מתוכננת למעשה לחודש אוגוסט, שבו נדע גם את הפרטים הטכניים. בישראל, טרם קיבלו את הפרטים אודותיו ומועד שיווקו אינו ידוע, כך נמסר ל'עולם הרכב' מהיבואנית כלמוביל.
הדור החמישי של הסנטה פה מחליף את הדגם שהוצג ב-2018, נוטש את הסגנון המסורתי של רכבי ה-7מושבים, ובעוד שהוא משנה אמנם את המראה שלו בצורה די קיצונית, הוא שומר על אותה קיבולת בתא המטען אך מקל על הגישה מהדלת האחורית, כך מעירים. בסיס הגלגלים הוארך כדי לשפר את המרווח בשלוש שורות המושבים, למרות שאורכו אינו ידוע כמו גם רוחבו או גובהו ושאר הפרמטרים.
עיצובית אפשר לראות השראות כאמור מהצד הרטרו-חשמלי של יונדאי וגם טיפה חיקויים מלנד רובר דיפנדר, כמו למשל מכסה המנוע הגבוה, מקבצי תאורת ה-LED הקדמיים והאחוריים בצורת H וקשתות הגלגלים המעוצבות המאכלסות חישוקי 21 אינץ'. לדברי יונדאי, אלו הופכים את ה-SUV להרבה יותר שרירי וייחודי מהסדרה הקודמת ומיישריים קו עם שפת העיצוב החדשה.
תא הנוסעים של סנטה פה החדש תוכנן על פי "הגדרה אופקית" של האלמנטים העיקריים והצורות המרובעות שמתכתבות באופן ברור עם המראה החיצוני. האבזור אמור להיות די מרשים, ובמרכז תמצאו מוניטור בגודל 12.3 אינץ' בתצוגה הפנורמית המעוקלת ולוח מחוונים שנחצה אופקית על ידי המפלס שמכיל את פתחי האוורור. הקונסולה המרכזית מכילה את הפקדים הפיזיים המשניים ואת אלו של בקרת האקלים. תיבת ההילוכים האוטומטית הועברה לעמוד ההגה, ובכך מפנה מקום בין המושבים לקבלת פלטפורמת טעינה אלחוטית כפולה. הצבעים הבהירים מדגישים את תפיסת הסביבה המרווחת, בעוד השילוב של עור נאפה מעניק לו עוד שכבה יוקרתית בדגמים הבכירים.
"סנטה פה החדש הוא רכב כביש שטח שמוצא איזון מושלם בין חיי העיר לחיק הטבע, ומטפל בכל דבר, החל ממסלולי טיול עמוסים למשפחות ועד להרפתקאות קמפינג ברכב", אמר סאנגיופ לי, סגן נשיא בכיר וראש מרכז העיצוב העולמי של יונדאי. "עם בסיס הגלגלים הארוך יותר, הפנים המרווח ומרווח הדלת האחורית הדומה למרפסת, סנטה פה החדש נשען על חוזקות ה-SUV שלו כדי להציע יותר צדדיות מאי פעם, כמו גם חווית לקוח מובחרת".
בצד המנועים, הסנטה פה לא יקבל הנעה חשמלית (ליונדאי כאמור יש מובילי נוסעים חשמליים מלאים דוגמת ה-איוניק-7 בין היתר), כך שהוא יצויד במנועים רגילים ומנועי פלאג-אין הייבריד.
כאמור, כל הפרטים אודותיו עתידים להיחשף באוגוסט. ביונדאי ינסו למצב אותו קרוב יותר לרכבי פרמיום, כך שצפויה גם התייקרות מסוימת.