כדי לקצץ עלויות, לצמצם מרווחים בין השורות ובעיקר להפוך את מלאכת הקניה להרבה יותר פשוטה ופחות מסורבלת להבנה, מרצס בוחרת להחליף את ה-C קלאס וה-E קלאס קופה במכה אחת. התשובה, פיתוח דגם ייחודי: ה-CLE. על פניו, הדגם מחזיר את השעון אחורנית לימי ה-CLK, כשהייתה, למעשה, רק קופה אחת. ה-CLE, בינתיים, תוצע לקהל בגרסה הסגורה, תקבל בהמשך גם גרסה פתוחה עם תקרת בד. אבל בפעימה הראשונה, מרכב הקופה שמוציא את הסדרה לדרך יהיה זמין באירופה החל בנובמבר.
במבט ראשון נראה שהעיצוב של ה-CLE קשור בבירור לשני הדגמים המוחלפים, אך למעשה המרצדס החדשה משלבת אלמנטים מסורתיים וחדישים.. הפנסים הקדמיים (עם פונקציית אור דיגיטלית אופציונלית) דומים למראה של ה-C קלאס, אך בפנים הם כוללים גם אלמנטים נפרדים לתאורת LED אור יום רגילה שהוצגו לראשונה ב-E-Class.
והגודל? ה-CLE אולי נראה קומפקטי ושרירי, אבל לא מדובר במכונית צנועה: אורכה 4.85 מטר (+164 מילימטרים בהשוואה ל-C קלאס קופה ו-15 מילימטרים נוספים בהשוואה ל-E קופה). הרוחב 1.86 (כמו ה-E קופה) ובגובה 1.43 (23 מילימטרים יותר מה-C קופה). המשמעות היא, שנוסעים מאחור מקבלים עוד 7.4 ס"מ מרווח ברכיים, גם הודות לבסיס הגלגלים של 2.86 מטר. תא המטען סביר עם 420 ליטרים.
הקרבה עם ה-C קלאס סדאן בולטת יותר בתא הנוסעים. ב-CLE אנו מוצאים את הפלטפורמה הדיגיטלית המוכרת לנו מדגמים אחרים לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ' ומסך המידע והבידור האנכי הנפרד בגודל 11.9 אינץ' עם בקרת MBUX סטנדרטית ותפעול קולי מלא. עוד ברשימה תאורת אווירה שתחבר על ידי הנהג או בהתאם למצב הנהיגה. כמו כן, כדי להקל על הכניסה לאזור האחורי פותחה מערכת חדשה בשם Easy-Entry. אשר במקום הידית הקלאסית להזזת המושב הקדמי נעזרת במעין שרוך מעור נאפה בקצה המשענת.
כל רמות הגימור מציעות הגה ספורטיבי בעל שלושה חישורים כסטנדרט ומושבי ספורט חדשים לגמרי עם משענת ראש משולבת, חימום, זיכרונות ופונקציית עיסוי. בין האפשרויות ברמות האבזור הבכירות בולטת במת סאונד של ברומסטר בעלת אפקט תלת ממדי בהספק של 710 וואט. מי שיבחר ברמת הגימור הזה, מקבל עוד בונוס: כל מושב מצויד גם בשני רמקולי שמע במשענת הראש, וכן מערכת משופרת עם בידוד צלילים.
ל-CLE אין מנועים חשמליים מלאים, אך היא נעזרת במערכות מיקרו היברידיות על בסיס מנועי 4-בוכנות ומנועי 6-בוכנות, בהספקים שיתחילו ב-204 כ"ס, ועד גרסאות עם 381 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.4 ש'. תיבת ההילוכים האוטומטית 9G-Tronic אחראית על העברת הכוח לסרן האחורי או לכל הגלגלים בהתאם לחבילות. נכון לעכשיו, מרצדס לא הכריזה על גרסאות ה-AMG שיוצגו במועד מאוחר יותר. מבחינת כיול, מתלי הספורט המופחתים ב-15 מילימטר נכנסים להיצע כסטנדרט. יתרה מזאת, על פי בקשה, ניתן לחדד את חווית הנהיגה עם ערכת אבזור טכני משלים שכוללת בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית. ניתן גם לאפיין את ה-CLE עם מערכת היגוי אחורי.
המחירים שלה באירופה, המשוערים יחלו באזור ה-50-55 אלף יורו. כלמוביל תשווק אותה בישראל החל ברבעון א' של 2024.