לא כל יום זה קורה. אבל הנה בשורה לחובבי הטנדרים ורכבי ה-4X4; יוניון מוטורס החלה לשווק בישראל, במכסה מוגבלת, את פיק אפ הביצועים הנושא את חתימת GR, ראשי תיבות ל-גאזו רייסינג. מה עומד מאחורי המונח? אם טרם התוודעתם לצמד האותיות, מדובר בחטיבת הביצועים של יצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם, שהחלה לאט ובהדרגה לטפל כמעט בכל רכבי היצרן ולהעניק להם תמה ספורטיבית ואישיות דינמית. אחדים, כמו יאריס וקורולה שופרו מהותית במנוע וביכולת ובאחרים, בוצע כיוונון ממוקד עם דגש על נראות ואיכות נסיעה.
רשימת השיפורים של גרסת ה-GR, או בשם הרשמי שלו, היילקס GR wide tread (נגזרת של הגידול במפשקי הסרנים), ארוכה ומאוד מיוחדת, אפילו לבוגרי ההילקס הרגיל. את כל הפרטים תוכלו לקבל בוולוג המצורף, אך בקצרה נספר כי טויוטה כיילה מחדש את המתלים לשיפור היציבות הכיוונית, נעשו חיזוקים בבלמים, ההיגוי מהיר יותר, רשימת האבזור שלו מורחבת בפנים ובחוץ ולא מעט מהקישוטים הם בהשראת רכבי הראלי של המותג.
בחרטום שלו תמצאו מנוע טורבו דיזל 2.8 ל' בהספק של 204 כ"ס ו-51 קג"מ מ-1600 סל"ד בשידוך להנעה כפולה ותיבת 6-מהירויות אוטומטית רגילה. הוא יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות ועד מהירות מרבית של 165 קמ"ש עם צריכת סולר ממוצעת של 10 קילומטרים לליטר. בטויוטה מציינים כי בזכות שורה של שדרוגים נוספים איכות הנסיעה טובה יותר וכן הוא רגיש פחות לרעשי כביש וסביבה.
כמה עולה? ה-GR הוא טנדר ההיילקס היקר מסוגו, משובץ מעל גרסת 'סהרה' בסולם המחירים הפנימי של יוניון מוטורס. היבואנית תגבה תמורתו 370 אלף שקל, כלומר יקר מהראשון ב-60 אלף שקלים, ויקר מגרסאות הבסיס של היילקס ב-120 אלף שקל.
צפו בוולוג: טויוטה היילקס GR בישראל: