"CUPRA Ateca היה המפתח עבור המותג לבסס את צמיחתו, ואנחנו מתמקדים כעת בפיתוח הרכב כדי למקסם את ההיצע שלו, ולמלא את צרכי הלקוחות שלנו", אמר קאי ווגלר, סגן נשיא למכירות ושיווק ב-CUPRA. "עם מגוון המנועים החדש, השאיפה שלנו היא להגדיל את המכירות של CUPRA Ateca, בעקבות אותו מסלול שעשינו עם CUPRA Leon."
דברים אלו, משקפים חלק מהצעדים התוך ארגוניים שנוקטים קופרה בניעור השורות שלהם בשנתיים האחרונות. קופרה אטקה היה הסנונית הראשונה של מותג הביצועים הספרדי אחרי שהוכרז כגוף עצמאי, אך היה חסר לו את הבידול מקבוצת האם סיאט כדי לדחוף את התשתית כלפי מעלה בשוק תחרותי של רכבי כביש שטח. ועדיין, קופרה אטקה, על אף היותו רכב לא לגמרי מקורי של קופרה ולמרות שסיאט כבר נערכת להיפרד ממנו, רשם הצלחה גדולה מאוד.
עד כה כאמור, קופרה אטקה, המשווק בישראל החל ב-200 אלף שקל (עם אגרת רישוי בגובה 3,100 שקל), נמכר כשהוא מצויד רק במנוע אחד: 2.0 ל' טורבו בהספק מרבי של 300 כ"ס ותיבה דו מצמדית, בסיועה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות. כעת, הוא מצרף לשורותיו שני מנועי בנזין בסיסיים אותם אנחנו כבר מכירים היטב מכל משפחת קונצרן פולקסווגן, וזאת כפי שצוין על ידי סגן נשיא החברה ווגלר, במטרה לחזק את המכירות בזמנים משתנים.
בתפריט כאמור מנוע "כניסה" למותג קופרה אטקה בנפח 1.5 ל' טורבו 150 כ"ס ו-25 קג"מ מ-1400 סל"ד, ומעליו מנוע 2.0 ל' טורבו 190 כ"ס ו-32 קג"מ מ-1500 סל"ד. שניהם מוצמדים לתיבת 7-מהירויות דו מצמדית כאשר האחרון גם מגיע עם הנעה כפולה.
הביצועים הרשמיים לא פורסמו בשלב זה, אולם בכלי התקשורת בספרד מעריכים שבדומה לפורמנטור 1.5 ל', האטקה יחלץ נתונים קרובים עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות, ואילו המנוע המחוזק יגלח שתי שניות שלמות ויסיים את השיגור ל-100 קמ"ש איפשהו באזור ה-7.3 שניות. המהירות המרבית שלו היא 212 קמ"ש.
קופרה גם יבצעו מתיחת פנים לאטקה במסגרת זו, וכאן מדווחים על דפיוזר חדש מאחור, בפנים מושבי ספורט חדשים עם משענות ראש מובנות, גלגל הגה חדש שניתן לאפיין אותו במנופים לתפעול תיבת ההילוכים במהדורת VZ3 וכן תהיינה תפירות מנוגדות בצבע נחושת בדיפונים.
הדגם יחל את המכירות בהמשך השנה.