אחרי שנים של שמועות עקשניות שחררה לאחרונה פורשה את ה-911 דקאר, גירסת ראלי לאגדה המוטורית. החברה מתכננת לייצר רק 2500 יחידות של המכונית ואחד העותקים הנדירים הללו נחת הבוקר (יום ג') בנמל תל אביב שם יוצג בימים הקרובים במתחם פופ אפ של היבואנית.
יחסית ליצרנים אחרים היסטוריית הראלי של פורשה קצרה יחסית ומרוכזת בשנות השמונים. הנצחונות במירוצים, והבונוסים המסחריים שבאו בעקבותיהם ליצרנים כמו לנצ'יה ואודי עוררו את קינאתה של יצרנית מכוניות הספורט הזעירה (דאז) והביאו בתחילת שנות השמונים ללידתה של גירסת הראלי הראשונה של ה-911. ניצחונות במירוצים אירופים עוררו את תיאבונם של הגרמנים ושכנעו אותם להתמודד במה שהיה ההייפ המוטורי של שנות השמונים - הפאריז דקאר, השילוב האולטימטיבי בין מירוצי סיבולת למירוצי שטח.
ב-1984 קטפה ה-911 בצבעי לבן-כחול את המקום הראשון ושנתיים אחר כך, עם דור אחר של ה-911 דקאר, פעם נוספת. זמן מה לאחר מכן הפסיקה החברה את פעילות הראלי שלה בנימוקים שונים שנגעו לסוגיות של בטיחות עלויות ועוד. בארבעת העשורים שחלפו מאז ה-911 המשיכה להתפתח אולם מעולם לא הוצגה לה גירסת ראלי. בתחילת השנה הנוכחית הוודיעה פורשה על ייצור סדרה מוגבלת של הדקאר החדשה אחרי שנים של שמועות וצילומי ריגול. הבסיס היא ה-911 RS GT3 הקיצונית שעברה שורה ארוכה של התאמות.
הנתונים היבשים מרשימים כוללים 480 כ"ס, 3.4 שניות למאה ו-240 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית אבל הדרמה האמיתית נמצאת במיגונים והגבהות (מרווח גחון של 19.1 ס"מ), במצבי נהיגה ייחודיים לראלי, ובאינספור פרטים קטנים כמו למשל ווי גרירה אימתניים, צמיגים ייחודיים של פירלי, מושבים ייחודיים ותשתית לגגון. כן, גגון. ואם כל זה לא היה מספיק אז העיצוב החיצוני של המכונית - בצבעי הכחול לבן של הסבתא המיתולוגית מהדקאר, פשוט עוצר נשימה ואתם מוזמנים להעיף מבט לתמונות.
פורשה כאמור מתכננת לייצר 2500 יחידות בלבד. שתיים מהן מיועדות לישראל - המכונית שנמצאת עתה בתצוגה ומכונית נוספת שנמכרה ללקוח פרטי (1.85 מיליון לפי דיווח קודם בעיתונות).