מרצדס בנץ GLB הוא רכב ייחודי בקבוצת C של קטגורית רכבי הפרמיום הקומפקטיים. אאודי וב.מ.וו לא מצאו את המתכונת לפצח את ממד השימושיות עם שבעה מושבים ברף המחירים שלו בסדרת X1 ו-Q3 (אולי גם מתוך בחירה מודעת), ולכן הוא נחשב לעוף קצת מוזר, גם מבחינת המראה הרבוע שלו; מוזר, אבל בהחלט יעיל. כעת, כמעט חמש שנים אחרי חשיפתו הרשמית הוא מגיע לנקודת אמצע החיים ועובר את מקצה החידושים המחויב.
בתפריט הויזואלי, הפגוש הקדמי עוצב מחדש בקווים שמבליטים, במידת מה את אופיו ההרפתקני. למעלה, הפנסים מודרניים ומתוחמים עם חתימת האור של המותג ומצוידים בטכנולוגיית מטריצת LED מלאה. ארבעה עיצובי חישוקים חדשים, הנעים בין 17 ל-20 אינץ' הצטרפו למפרטים, כמו גם צבע מתכתי בשם Blue Spectral.
על הסיפון, הממשק הבסיסי שהורכב בעבר מלוח מחוונים דיגיטלי על פאנל בגודל 7 אינץ' מול הנהג - המשויך למסך מגע בגודל 10.25 אינץ' - נעלם. ה-GLB המחודש מגיע כעת, מרמת הכניסה, עם זוג מסכים בגודל 10.25 אינץ' - סימטריה שמתגלה כמתגמלת יותר על משובים שהם אספו גם מהלקוחות שלהם. יש עוד עזרי נהיגה ומערכת המולטימדיה, כולל העוזרת הקולית, MBUX שודרגה משמעותית.
שלושה מצבי תצוגה נמצאים בתוך הבקרה: "קלאסי", "ספורט" ו"דיסקרטי". זה האחרון מצמצם את השימוש בתכונות הדגיטליות ומגלח במידה ניכרת את כמות המידע כדי להפחית את היסח הדעת. אולם במצב רגיל, עבור גיקים וילדים, ניתן להפוך את הממשק לקונסולת משחקים, גם באמצעות אפליקציות להורדה. לבסוף, ובהתאם למצב החירום של כדור הארץ, למרצדס GLB המחודש יש מושבים עשויים מחומרים ממוחזרים.
נכון לעכשיו, מרצדס GLB זמין רק עם שני מנועי בנזין על סדרת GLB 200 בהספק 163 כ"ס ו-GLB 35 AMG של 306 כ"ס. בדיזל, הדגמים מתחילים ב- GLB 200 לו 150 כ"ס ו-GLB 220 d שמפיק 190 כ"ס. עם מתחית הפנים, ההיצע מעמיק את שורותיו, כאשר גרסת 136 כ"ס GLB 180 מרחיבה את רכבי הבנזין, ומשתלבת בין GLB 200 ל-AMG לו 190 כ"ס וכן מול GLB 250 שמחלץ 224 כ"ס.
הנעה לכל הגלגלים 4Matic מוצעת בחלק לא מבוטל מהגרסאות, האחרים הם הנעה קדמית בלבד. הטכנולוגיה ההיברידית המתונה, או מיקרו הייבריד 48V היא חלק אינטגרלי מהמערכת, וזו מספקת דחיפה רגעית של 10 קילוואט (13.6 כ"ס). ה-GLB לפחות כרגע לא זמין בגרסה היברידית נטענת או חשמלית, היתר כדי שמרצדס תוכל להזרים בקלות יתרה את הקליינטים שלה לעבר מרצדס EQB החשמלי.
מרצדס יישמה עדכונים דומים גם על ה-GLA, ושניהם יגיעו לארץ בסוף השנה, כך מסרה היבואנית כלמוביל. דגם הבסיס של ה-GLB נמכר בעבר בישראל תמורת 350 אלף שקל.