קרוסאוברים גדולים ומחושמלים, במיוחד בסגמנט היוקרה הפכו להיות מקור הכנסה די בטוח ליצרני הרכב. למרצדס יש אינספור מהם, גם לאאודי, כולם בעיצומו של רענון או כבר חודשו, וכעת ב.מ.וו מחדדת שניים מהקרוסאוברים המובילים שלה, וגם המנוסים שבהם: X5 ו-X6, הראשון נחשב לאחד ממייסדי הקטגוריה הזו לפני יותר מ-20 שנה.
במסגרת מתיחת הפנים שניהם מאמצים את הגריל המוגדל של BMW עם כליות חדשות ופנים שטוחות יותר מקצה מכסה המנוע עד תחתית הפגוש, שחולקים דמיון צורני ל-X7 ולדגמים החשמליים החדשים שמתהדרים במראה שמאופיין בקווים ישרים. תהיינה טכנולוגיות תאורה חדשות מסוג MATRIX, חבילות M עם תמות ספורטיביות יותר מעניינות מבעבר, וחתימת פנסים חדשה בשני הקצוות שלהם. במידות, לא חלו שינויים של ממש.
בפנים נמצא את רוב השינויים הגדולים שמוקדשים לנהג והנוסעים; בשני הדגמים מתנוסס כעת צג ראשי 14.9 אינץ' מחובר אל צג 12 אינץ' בלוח המחוונים על בסיס תשתית טכנולוגית מסדרת idrive 8.5. ב.מ.וו שיפרו גם את הנדסת האנוש עם שימוש בידית הילוך מקוצרת, וארגנו מחדש את כל המתגים בתעלה הראשית כדי להקל על חווית המשתמש.
בחלק מהדגמים הסטנדרטיים שנמכרים כעת, הציוד התקני כולל מצלמות היקפיות שמסוגלות למנוע התנגשות עם רוכבי אופניים והולכי רגל, כולל מניעה מפגיעות בעצמים בעת כניסה לצמתים. מערכת נוספת שנכנסת לשימוש מזהה רמזורים ובמקרה הצורך, אם דעתכם הוסחה - תבלום את הרכב ותמנע כניסה לצומת באור אדום.
שני הדגמים חולקים ביניהם גם מנועים, רובם נושאים טכנולוגיה מיקרו היברידית או חוזקו/הפכו יעילים יותר בזכות חשמול ומצברי 48 וולט. בסיס ההיצע מתחיל ב-3.0 ל' טורבו דיזל עם 286 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.1 ש'. מעליו מנוע מתוגבר עם 380 כ"ס ו-52 קג"מ המאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.4 ש'. גרסת הפלאג-אין, עם 490 כ"ס, סוללה של 26 קווטש (טווח נסיעה של כ-95 קילומטרים) מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 ש'.
המנוע הבכיר, הן ב-X5 והן ב-X6 היה ונשאר ה-V8. מנוע זה, בנפח 4.4 ל' טורבו, בגרסאות ה-M, מייצר הספק מרבי של 530 כ"ס ו-76 קג"מ, ומאיץ ברכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.3 ש' ועד מהירות מרבית של 250 קמ"ש. כל המנועים, משודכים אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית והנעה כפולה.
המחירים של ה-X5 באירופה יחלו ב-87 אלף יורו. דלק מוטורס תשווק אותם בארץ ברבעון האחרון של שנת 2023. הדגם הנוכחי מתומחר בישראל ב-630 אלף שקל.