מרצדס-מייבאך מציגה את הדגם הראשון שלה עם הנעה היברידית פלאג-אין. הסדאן האולטרא מפוארת של הגרמנים מציעה שפע של כוח, טווח חשמלי ארוך ועיצוב מובחן בהתאם למותג, עם ערימה של נוחות ויוקרה שהולמת את הסדרות המלכותיות של החברה האם.
"עם הדגם ההיברידי הפלאג-אין הראשון שלנו, אנו משלבים את חווית היוקרה האופיינית של מייבאך עם נהיגה נטולת פליטות במצב חשמלי. Mercedes-Maybach S 580e מייצגת צעד אסטרטגי חשוב בהפיכת המותג המסורתי שלנו לעתיד חשמלי. נציג את הדגם החשמלי הראשון הראשון כבר ב-2023", אומר דניאל לסקו, מנהל חטיבת מרצדס-מייבך.
בכל מה שכרוך בנהיגה, מרצדס-מייבאך S 580e מקנה ללקוחות חוויה מיוחדת של נהיגה חרישית, כך הם אומרים: "מכיוון שבמצב נהיגה חשמלי הכול מושתק, וחלל הפנים ממילא מבודד לגמרי - זה הופך את חווית השהות למשהו שקשה לתאר אותו במילים. הסדאן גולשת כמעט בשקט וללא זיהום אוויר", הוא מוסיף.
על פי תקן WLTP, ניתן לחלץ מהסוללה טווח נסיעה של 100 קילומטרים באופן חשמלי בלבד. מאפיינים ספציפיים, ויזואלים של הגרסה המחושמלת משולבים באופן דיסקרטי ב-S 580 e, כמו למשל המצאות שקע הטעינה הסמוי בצד שמאל של הרכב, הדגשות צבע כחולות בפנסים ובפנים חיווי נפרד לרמת טעינת הסוללה בלוח המחוונים של הנהג.
הבסיס להנעה ההיברידית הוא מנוע ששה צילינדרים בשורה עם 270 קילוואט/367 כ"ס מדור מנועי הבנזין הנוכחי של מרצדס בנץ. על פי נתוני מרצדס, המנוע יעיל ביותר, ביחס למשקל המכונית, ולציוד שהיא סוחבת ומשלב ביצועים חזקים עם צריכה מבוקרת ופליטה נמוכה בהתאם. תפוקת מערכת של 375 קילוואט/510 כ"ס ומומנט המערכת המרבי של 76 קג"מ מבטיחים ביצועי נהיגה גבוהים מאוד; המומנט המרבי של המנוע החשמלי נותן לנהג דחיפה רצינית כבר ביציאה ראשונה מהמקום, שכן זה עומד על 44 קג"מ.
על הנייר לפחות, מרצדס-מייבאך S 580 e מאיצה מ-0-100 קמ"ש תוך 5.1 שניות, עם מהירות מרבית של 250 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית. היצרן מציין את צריכת הדלק כ-1.0-0.8 ליטר/100 ק"מ, את צריכת החשמל כ-25.0-22.9 קוט"ש/100 ק"מ ואת פליטת ה-CO2 כ-23-18 גרם/ק"מ. מטען 60 קילוואט לטעינה מהירה עם זרם ישר (DC) זמין כאופציה, אם הסוללה כמעט ריקה לגמרי, היא אמורה להיות ניתנת לטעינה תוך משהו כמו חצי שעה.
המחיר עוד בגדר נעלם. נותר עוד לחכות להכרזה הרשמית של החברה אודות העלות הסופית של מרצדס-מייבאך S 580 e ומתי היא תסופק בפועל. רק נזכיר - אפילו עבור ה-S קלאס הרגילה עם הנעה היברידית פלאג-אין, גובים לפחות כ-140,000 יורו בגרמניה. בהערת שוליים, שווה לציין כי הרכב החשמלי הטהור הראשון מבית Mercedes-Maybach יהיה כנראה גרסה מקבילה של רכב הכביש השטח EQS שכבר הושק. וזה כבר באמת שיא היוקרה של מרצדס.