אלפא רומיאו ג'ולייטה הבאה סומנה, כך אומרים באיטליה כאחד הדגמים המרכזיים במסלול החשמלי שהוכרז על ידי אלפא רומיאו: "מאפס לאפס". כלומר, מאפס מכוניות מחושמלות בתחילת 2022 ועד מילוי כל השורות עם כלי רכב ידידותיים לסביבה, להלן "אפס פליטה" מ-2027 והלאה. התוכנית של מותג הספורט המפואר שהוקם לפני 112 שנים מבטיח עשרה דגמים עד סוף העשור באמצעות בנק ה"מימון" של סטלנטיס שכיום מונה מעל תריסר יצרנים.
עוד לפני הג'ולייטה, הדגם הראשון עם גרסה חשמלית 100% יהיה ה-B-Suv החדש שטרם נבחר לו שם רשמי, הצפוי להגיע לשווקים הנבחרים של אלפא רומיאו בשנת 2024. ככל הנראה הוא יוצג ב-2023 עם דגם טרום ייצור באחת מתערוכות הרכב האירופיות. לעת עתה, נזכיר כי הטונאלה הומצאה כדי למלא את הוואקום בהעדרה של הג'ולייטה שייצורה פסק בשנת 2020. אולם היא רק הסנונית הראשונה.
אז מה צפוי לנו מבחינת מכללים, פרופורציות ומיצוב. באיטליה מכוונים אל מבנה קומפקטי, כמו ב.מ.וו סדרה 1, או אודי A3, או פיג'ו 308 ואופל אסטרה. המירוץ לחשמול יכניס את הג'ולייטה עמוק לתוך התחרות מול כל הדגמים החשמליים בסגמנט שלה, ולכן קשה לדעת איזו גרסה עם מנוע בערה קלאסי תוצג בפעימה הראשונה. כך או כך, באלפא רומיאו מחויבים לבדל אותה עם מוטיב ספורטיבי ומחיר נמוך מהמתחרות הגרמניות. אתגר לא קטן, בעידן שבנוי על מסורת שנוקטת בלא מעט פשרות כדי להתאים את היצרנים לעידן הסוללות.
בשנת 2027 יגיע תורן של ג'וליה וסטלביו במהדורות חשמליות לחלוטין, ולכן ג'ולייטה חדשה, כל חשמלית עתידה גם היא להיות חלק מהתוכניות, גם הודות לפלטפורמת STLA של סטלנטיס, עם קישור הדוק אל פיג'ו 308 החשמלית. הקומפקטית הצרפתית הציגה זה עתה את הגרסה החשמלית שלה עם 156 כוחות סוס, סוללה של 54 קילוואט לטווח של 400 ק"מ וביצועים טובים. אלפא רומיאו לא תסתפק בערכים כאלו, וסביר שתבקש עבור הג'ולייטה נתונים הרבה יותר מרשימים.
הג'ולייטה הוצגה באירופה בשנת 2010. בשנה המלאה הראשונה שלה בכבישים נמסרה ל-79 אלף לקוחות, וזו גם הייתה שנת השיא שלה. מ-2012 נחלש מאוד המכירות עד שבסמיכות לשנת הפסקת הייצור שלה ב-2019 דווח על שפל של 15 אלף יחידות בלבד. ב-2020 נמסרה ב-10 אלפים עותקים והיחידות האחרונות ב-2021 הגיעו לפחות מ-3000 נהגים. בישראל, מעריכים כיום בזהירות שנמכרו בסביבות 2700 דגמי ג'ולייטה מתחילת שיווקה, כ-100 מאלו היו מסדרת 'תלתן ירוק'.