אחת הדילמות של יצרני הרכב שיש להם הסטוריה רצופה בדגמים ספורטיבים נעוצה בגישור המורכב שבין רכב ביצועים למערכות חשמליות. או ליתר דיוק - משהו מהנה, חוויתי, שלא יגבה מאתנו סכומים דמיוניים רק בגלל שיש לו סוללה ומנוע חשמלי בקרביים. פיג'ו הציגה לפני שנים אחדות מכונית ספורט-סדאן מחושמלת (פלאג-אין) על בסיס ה-508 עם הסיומת PSE, או Peugeot Sport Engineered, שמשהו כמו 1200 עותקים שלה נמכרו בצרפת מאז הושקה ב-2019, ומתוכם נמסרו רק 314 בשנה הקודמת.
ה-PSE, המשלבת מנוע 1.6 ל' טורבו ושני מנועים חשמליים הפיקה 360 כ"ס על הנעה כפולה, ואת ההאצה ל-100 קמ"ש סיימה ב-5.4 שניות. מכונית זו, סימנה, לפחות רעיונית, את המשך דרכן של רכבי ה-GTI הצרפתים, המסורתיים, הנערצים, אחרי שה-308gti חתמה את השושלת בקול ענות חלושה. אלא שעם השנים - ובעיקר נוכח השינויים בהרגלי הצריכה, התקיירות חומרי הגלם והירידה בביקושים לרכבי סדאן, פיג'ו הקפיאה כל מיזם שכרוך בדגמי ה-PSE, אפילו שהיו שמועות על 208 ו-308 שנכנסו למעגל הביצועים הזה בשנה הקודמת.
אז מה הלאה? לפחות על פי הדיווחים בצרפת, אי אפשר כרגע להזמין דגם PSE חדש לגמרי או לאפיין אותו בצורה מקוונת, וכל מה שנרכש, מעשית נלקח מהמגרשים, ובכל מקרה מדובר במכונית יקרה מאוד - קרוב ל-60 אלף יורו עבור החבילות הכי מאובזרות שלה, ונזכיר שמדובר במכונית דמוית קופה שהשימושיות היא לא הצד החזק ביותר שלה, והביצועים טובים, אין ספק אבל לא יוצאי דופן.
על פי ההתכנות של סטלנטיס, התאגיד הענק שמרכז בתוכו מעל תריסר מותגי רכב כולל אלפא רומיאו ורכבי Jeep בין היתר, ייתכן שפיג'ו תנסה לרתום בעתיד את רצפת ה-STLA הקומפקטית לטובת דגמים דינמיים חשמליים מדור חדש עם סוללות חזקות שבין 34 ל-82 קווטש. אולם בשלב הנוכחי, עושה רושם שהצרפתים עסוקים בהמצאה מחדש של הרכב המשפחתי (ע"ע 408 ו-C4X) ולכן פינו את הבמה הזו לאופל - שהציגה כאמור את סדרות ה-GSE החדשות (שתגענה לארץ בעתיד הלא רחוק מאוד) המשלבות יכולת ספורטיבית עם הנעה חשמלית.