רולס רויס תשיק את המכונית החשמלית הראשונה שלה בהמשך השנה, הקופה האצילית ספקטר. מנכ"ל המותג המפואר, אחד מנכסיו של קבוצת BMW, תורסטן מולר אישר לאחרונה את מה שכבר רבים ידעו מזה זמן: כל הדגמים העתידיים של יצרנית רכבי הפרמיום האנגלית יהיו חשמליים בלבד. בכך, חותמת החברה המפוארת מעל 100 שנים של רכבי בערה קלאסיים שהפכו לאמת מידה בענף הרכב.
"העיקרון המנחה הוא קודם כל לשמר את ערכין המותג רולס רויס ושנית, לבצע את המעבר לרכב החשמלי. זו הסיבה שבחרנו בפרופורציות הקלאסיות של רולס רויס גם עבור המכונית החשמלית הראשונה שלנו ספקטר", כך אמר מולר-אוטובוס בראיון לכלי התקשורת בגרמניה. "הספקטר נוהג כמו רולס רויס, מאיץ כמו רולס רויס, מריח כמו רולס רויס, יש לו פרטים נחמדים כמו תקרה פנורמית מסוג "סטארלייט", יש לו אותם חומרים - "ועדיין חשמלי".
כבר בתחילת הדרך, הוא אומר, הוחלט שהמכונית לא יכולה להיות חשמלית חלקית או היברידית. "הספקטר תהיה באורך 5.5 מטרים ארוכים, וכל רכבי רולס רויס החדשים, לפחות בפרופורציות האלו יהיו חשמליים" הוא מדגיש שוב. חברת הבת של BMW הכריזה ב-2021 שהיא תהיה חשמלית מלאה עד 2030. הדגמים הקיימים לעומת זאת עדיין יהיו זמינים עם מנועי בנזין לעוד כמה שנים כדי שהניתוק ממנוע הבערה לא יעשה בצורה חדה מדי.
"חשמל הוא העתיד. אני גם חושב שזה מתאים למותג בצורה מושלמת. אין לנו בעיות פילוסופיות כלשהן להגיד שלום לבנזין, ולמעשה לשים סוף לכל המנועים הנוהמים שליוו אותנו כל כך הרבה שנים", אמר המנכ"ל. הספקטר תבסס סדרה של דגמים חשמליים על ארכיטקטורה ייחודית של רולס רויס. "ייתכן שתראה על הרצפה הזו טכנולוגיות מובחנות, אפר גם לראות עיצובים שונים מאוד. זה הקסם של הרצפה שלנו המבוססת אלומיניום - קל יותר לבנות סגנונות גוף שונים".
תרכובות אלומיניום, ושילוב הסוללה הופכים את הספקטר לקשיח יותר ב-30 אחוז מכל הרכבים הקודמים של המותג, לפי רולס רויס. הגמישות של הארכיטקטורה מאפשרת למקסם את חלוקת המשקל, משום שנוצרה תעלה בין הסוללה לרצפה לצנרת החיווט ומערכת המיזוג של הרכב. הסוללה מותקנת נמוך ויוצרת פרופיל תחתון חלק. "זה לא רק יוצר תנוחת ישיבה נמוכה ותא נוסעים שעוטף אותך, אלא הוא משמש תפקיד משני של הסוללה: כמעט 700 קילוגרם של בידוד רעשים", לדברי היזמים.
על פי תאורי מחלקת השיווק של רולס רויס, הלקוחות משתנים ומבקשים רולס רויס חשמלית כבר שנים עוד הרבה לפני שהמהפכה צברה תאוצה (בעיקר קיבלה דחיפה על ידי מותגי היוקרה כמו אאודי ויגואר). הטווח המרבי של הספקטר מגיע ל-520 קילומטרים עד התרוקנות של הסוללה, ולפחות עבור המשתמשים הטיפוסיים של רולס רויס, שאת רוב נסיעותיהם מבצעים בין האחוזות למירוצי הסוסים, אין בכך שום בעיה שכרוכה בחרדות טווח. המחיר של הספקטר צפוי להיות מעבר לחצי מיליון דולר בגרסאות המבוקשות ביותר.