ב.מ.וו החליטה לקצר את היצע דגמי מותג MINI שבבעלותה ולהסיר את הקלאבמן מהמדפים בשנה הבאה. הקלאבמן שהושקה ב-2007 עם קצת השראות ממוריס מיני טראוולר המקורית משנות ה-60 פשוט לא זכתה לביקושים המחויבים מצד היצרן כדי להמשיך ולקיים אותה כלכלית. לא תרמה כמובן להשרדותה MINI קאנטרימן שהתברגה בקבוצת הקרוסאוברים ולמעשה דחקה אותה לגמרי לשוליים.
מכירות הקלאבמן הסתכמו בממוצעים של 30,000 יחידות באירופה בשנים 2016-17 אבל בשנה הקודמת הנתונים צללו לכוון ה-11 אלף יחידות, ובכך למעשה החלו אנשי BMW לסגור את הקירות על הקלאבמן. מכונית זו התבססה על המיני הרגילה אבל הייתה פונקציונלית יותר ממנה בזכות מרכב מאורך ב-25 ס"מ, שורה שניה שימושית ודלת אחורית יעילה להטענת חפצים, עם נפח אחסון של כ-680 ליטרים. כל המנועים עברו דרכה כולל גרסאות חזקות קופר S וכן JCW עם 231 כ"ס - בהחלט אטרקציה למשפחה הקטנה.
ה-MINI Clubman אף ניסתה, בכל מיני אמצעים וגימיקים לשרוד עם מהדורות מיוחדות, משהו שמדבר לקהל הטיפוסי של המותג האופנתי חובב הצעצועים והקישוטים, אך ללא הועיל. מועד סיום הקנדציה האחרונה של הקלאבמן על רצפת הייצור נקבע לחודש פברואר 2024, כך שהמותג רשאי עד סוף השנה הנוכחית לחלץ עוד כמה הזמנות. זה בדיוק הרגע, ולא במקרה, שבו ה-MINI אייסמן החשמלי יצא לדרך, וישווק גם כן בשנה הבאה.
הקלאבמן שווקה בדור השני שלה בישראל החל במרץ 2016 במחירים (דאז) של 215 אלף שקלים, אולם בהדרגה הלכה והתפוגגה מחוסר ביקוש.